2022-ben a BMW Csoport világszerte összesen 2.399.636 autót értékesített, köztük a BMW, MINI és Rolls-Royce márkák modelljeit. Ebből nyilván BMW volt a legtöbb, valamivel több mint 2,1 millió darab. Ugyanakkor a márkát sem kímélték az iparági nehézségek, a beszállítási nehézségek, a kínai járványügyi korlátozások, az Ukrajnában zajló háború, így a csoport és maga a BMW márka is csökkenést könyvelhetett el.

Volt azonban több része az eladásoknak, ahol volt mit ünnepelni. Miközben Európa és a világ néhány területe a földet megmentő villanyautós jövő lázában ég, és egyre több a villanyautó, a sportos autók iránt is nőtt az igény. A BMW M GmbH fennállása eddigi legmagasabb értékesítési mutatójával ünnepelhette 50 éves évfordulóját. Világszerte 177.257 BMW M modell kelt el, ami 8,4 százalékkal több a 2021-ben regisztráltnál.

Nem volt ez másként Magyarországon sem, hiszen az M és M Performance modellek 2022-ben mutatott 595 darabos értékesítési volumene 8%-os növekmény 2021-hez képest. A legkelendőbbek az M4 és az M3 voltak.

A BMW még tudja, mitől döglik a légy 1

Az elmúlt napokban az új hazai versenypályán, a Balaton Park Circuiten a BMW régiós programot tartott kiemelt ügyfeleknek és a médiának, hogy megmutassa, a vezetési élmény a génjeikben van, és hogy 2023-ban is lesz minek örülni a sportos modellre vágyóknak.

A felhalmozott sok modell alapján megpróbálunk tippet adni, hogy melyik lenne jó neked.

MINI John Cooper Works

A BMW még tudja, mitől döglik a légy 21Tökéletes gokartélményt ad, annak sok-sok jó és néhány rossz tulajdonságával. Városban, többsávos utakon te lehetsz a király. Kicsi, fordulékony, gyors, a hátulja is könnyen elmozdul, így még szűkebb lehet a választott ív. Nyitott tetővel még fokozottabb az élmény, de kerüld a rossz utakat, mert a feszes futómű nem barátja.

2,0 literes motorja 231 lóerős, maximális nyomatéka 320 Nm. 6,1 másodperc alatt gyorsul 0–100 km/h-s tempóra, végsebessége 246 km/óra. Bónuszpont, hogy barátságos külseje miatt mindenki szereti, a forgalomban kevés ellenséged lesz.

Így szlalomozik a MINI JCW:

a videó a hirdetés után indul

BMW M2

A BMW még tudja, mitől döglik a légy 23Ha már BMW és M, akkor ez a kedvencem. Talán a legközelebb áll a klasszikus vezetési élményhez. Igaz, hogy szelídebb, simulékonyabb, mint elődje, de kellően erős, van még benne játékosság. Kiváló kormányzás és futómű teszi a szerpentinek ragadozójává. Hátsókerék-hajtásával pedig olyan alantas dolgokra is alkalmas, mint egy jóféle farolás vagy drift.

7200-ig pörgethető 3,0 literes turbómotorja 460 lóerős. A soros hathengeres blokk maximális nyomatéka 550 Nm. Nyolcfokozatú, automata váltóval 4,1, a felárért kérhető hatfokozatú, kézi váltóval 4,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. 250 km/órás végsebességét némi pénzért és némi képzés után 285 km/órára növelik.

Így driftel az M2:

a videó a hirdetés után indul

XM

A BMW még tudja, mitől döglik a légy 25Teljesen megosztó. Egy karikatúra. Ám nekem bejön a formája. Ha már böszme szabadidő-autó, sokkal inkább ez a forma, mint egy X7, Cullinan vagy Bentayga. Azok unalmasak e mellett. Mint egy gyerekrajz.

Viszont, amit tud, az maga a csúcstechnika. A villanymotor támogatásának köszönhetően úgy indul meg bármilyen tempóról, mint amikor a második fokozat kapcsol a rakétákon. És főként azért letaglózó az az élmény, mert majd 2,8 tonna. A belső sáv királya. Ha viszont csak gurulsz vele, akkor egy betonba öntött néma szoba. A külvilágtól elzárva marad a zene vagy a bent ülő társaság. Hajthatsz vele a végtelenbe és tovább! De ha odaértél, mindenki téged néz majd!

653 lóerő és 800 Nm. Ezt hozza össze a V8-as benzines és elektromos motorból alkotott hibrid hajtás. 4,3 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és 250-ig hajszolható. Ha csak suhannánk, 140-ig villanyhajtással is tehetjük. Elképzelni is nehéz, milyen élmény lehet a modell különleges Label Red kivitele, amely még ennél is durvább, hiszen ott az alapadatok 748 LE és 1000 Nm.  

BMW M3 Touring

A BMW még tudja, mitől döglik a légy 27A határtalanság autója. Ha nem te vagy Hans-Joachim Stuck (vagy a fiatalabbaknak mondjuk Max Verstappen), akkor az autó mindig is többet tud, mint amit kiautózhatnál. Az 510 lóerős teljesítmény és a 650 Nm nyomaték az intelligens összkerékhajtással bármelyik versenypályán a leggyorsabbak közé repít, mindezt úgy, hogy a pályakerekeket simán viszed magaddal a rendezvényre, az alapesetben 500 literes csomagtérben.

Nem kerülsz bajba akkor sem, ha életed párja a fél boltot hazavinné az IKEA-ból, hiszen 1510 literig bővíthető a „raktér”. De ennek a kombinak a hangja vérpezsdítő, a tempója pedig émelyítő.

Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 3,6 másodperc alatt, 200 km/órás tempóra pedig 12,9 másodperc alatt képes felgyorsulni. Alapesetben is 250 km/óra a végsebessége, M Driver’s Package-dzsel már a 280 km/óra is elérhető.

BMW X6 M Competition

A BMW még tudja, mitől döglik a légy 29Mindig is a feleslegesség megtestesítőjének gondoltam. Sportmodell egy ilyen dömperből? Tökéletes oda a 3,0 literes dízelmotor. Az XM-ből átülve viszont kiderült, hogy egy ilyen modell is lehet könnyed(ebb), sportos(abb), adhat a kormány visszajelzést, és még arra is rájöhetünk, hogy lehet komfortos egy 625 lóerős autó futóműve.

Ha nem akarsz lentre ülni, ha le akarsz nézni az átlag autósra, ha hajszolod a divatot – SUV is legyen meg kupé is –,  és jó lenne az előzéseket is lazán letudni, de benzinre is van egy halom pénzed. Az X6 M-mel jóban leszel. Remek hangja van és borzasztóan megy. Bónuszpont, hogy te vagy az ezerből az egy, aki földútra, terepre mennél vele, ez a kocsi arra is képes. Szintszabályozós, légrugós futóműve és összkerékhajtása megadja a lehetőséget.

A 4,4 literes V8-as 750 Nm nyomatéka játszi könnyedséggel viszi a kasztnit. 3,9 másodperc alatt tudja le a százas sprintet, és ha kell, 250-ig is elszalad.

 

Te melyiket vinnéd el csapatni?
MINI JCW
7% (23)
BMW M2
34% (109)
BMW XM
8% (26)
BMW M3 Touring
46% (147)
BMW X6 M
5% (16)