Legyen szó meredek emelkedőkről, havas vagy sáros erdei utakról, az összkerékhajtású modellek minden terepen támaszt nyújtanak a vezetésben. A Suzuki AllGrip összkerékhajtási rendszerét kifejezetten arra tervezték, hogy a vezetőnek minden körülmények között maximális tapadást és irányíthatóságot biztosítson. Általa nem csak magunkat, de barátainkat, családtagjainkat is egyaránt biztonságban tudhatjuk.
Az AllGrip Auto legnagyobb előnye, hogy a mindennapi vezetéshez optimalizálták. A rendszer automatikusan érzékeli az útviszonyokat és dinamikusan szabályozza a hajtott kerekek közötti erőelosztást. A sofőrnek semmilyen dolga nincs abban az esetben, amikor szükség van mind a négy kerék összehangolt hajtására, ugyanis az AllGrip rendszer – a nevéből fakadóan – automatikusan osztja el a nyomatékot a tengelyek között, amikor azt érzékeli, hogy az első kerekek már nem tapadnak az úton.
Az AllGrip Select a Suzuki legnépszerűbb szabadidő-autóihoz érhető el, és lehetőséget ad a vezetőnek, hogy manuálisan válassza ki a megfelelő hajtási módokat. Alapesetben az első kerekeket hajtja a Suzuki lágyhibrid vagy hibrid rendszere, ezt Auto üzemmódnak hívjuk. Ha a rendszer csúszást vagy tapadásvesztést érzékel, automatikusan átkapcsol összkerékhajtásba.
Havas, poros, lefagyott útfelületen sem kell aggódni, mert ilyenkor a Snow üzemmód segít, hogy az autó még a csúszós utakon is stabilabban haladjon. Sport módban az összkerékhajtás vezérlő egysége több nyomatékot továbbít a hátsó kerekekre, így még élvezetesebben lehet kanyargós utakon közlekedni, miközben a motor is élénkebben reagál a gázadásra.
A Lock üzemmód aktiválásakor biztosak lehetünk abban, hogy az összkerékhajtás kiszabadítja az autót a hó, a sár vagy homok fogságából, mert ilyenkor több nyomaték kerül a hátsó kerekekhez, valamint a rendszer optimalizálja többek között a menetstabilizáló működését. Ugyanakkor 60 km/h sebességénél a rendszer a biztonság érdekében automatikusan átkapcsol Snow üzemmódba, lehetővé téve ezzel vezetője számára a hatékonyabb haladást.
Az AllGrip Pro összkerékhajtási rendszere a legfejlettebb mindközül: ez kizárólag a vérbeli terepjárók privilégiuma. A fejlett technika egy osztóművel is kiegészül, ennek köszönhetően lehetőség van 4L (felező) fokozatba kapcsolni, amikor a haladás nehézzé válik. Egyenletes off-road csapáson vagy hófedte utakon elegendő, ha 4H üzemmódban haladunk és élvezzük az összkerékhajtás nyújtotta vonóerőt. Aszfalton érdemes visszaváltani 2H (kétkerék-hajtás) üzemmódba a simább, csendesebb és üzemanyag-takarékosabb autózás érdekében, ráadásul ilyenkor a hajtás-rendszert is kíméljük.
A Suzuki egyik versenyelőnye, hogy a piacon szinte egyedülálló módon csaknem az összes modelljéhez kínál összkerékhajtást. Az évtizedek óta fejlesztett, modernizált AllGrip rendszerek elősegítik a biztonságos közlekedést és stabil haladást biztosítanak, legyen szó bármilyen útfelületről, időjárási körülményről.
Ha még több információra vagy kíváncsi, látogass el a Suzuki weboldalára: https://auto.suzuki.hu/technologiak