A legelső kiállítási tárgy az F1 Exhibitionön: Maserati 250F 1956-ból
A legelső kiállítási tárgy az F1 Exhibitionön: Maserati 250F 1956-ból
Fotó megosztása:
Az utolsó F1-es Ferrari, amit még Enzo is látott
Az utolsó F1-es Ferrari, amit még Enzo is látott
Fotó megosztása:
Az AlphaTauri AT01 - ilyennel nyerte meg az Olasz Nagydíjat 2020-ban Pierre Gasly
Az AlphaTauri AT01 - ilyennel nyerte meg az Olasz Nagydíjat 2020-ban Pierre Gasly
Fotó megosztása:
Évtizedenként egy ilyen tábla foglalja össze a Forma-1 történetét, kiegészítve egy videóval
Évtizedenként egy ilyen tábla foglalja össze a Forma-1 történetét, kiegészítve egy videóval
Fotó megosztása:
Az audioguide távirányítója, mindenki kap ilyet
Az audioguide távirányítója, mindenki kap ilyet
Fotó megosztása:
Ezekre a pontokra kell célozni vele
Ezekre a pontokra kell célozni vele
Fotó megosztása:
Budapesttől 2,5 órás autóúttal eljuthatunk a kiállításra
Budapesttől 2,5 órás autóúttal eljuthatunk a kiállításra
Fotó megosztása:
Szoborsor a legjobbakról, a kezdetektől napjainkig
Szoborsor a legjobbakról, a kezdetektől napjainkig
Fotó megosztása:
El is kell ám jutni a Forma-1-ig: balra Lewis Hamilton, jobbra Max Verstappen gokartos overallja
El is kell ám jutni a Forma-1-ig: balra Lewis Hamilton, jobbra Max Verstappen gokartos overallja
Fotó megosztása:
1998-ban ezzel a gokarttal versenyzett Hamilton
1998-ban ezzel a gokarttal versenyzett Hamilton
Fotó megosztása:
Mibe öltözik apa és fia? Jos és Max Verstappen overálljai
Mibe öltözik apa és fia? Jos és Max Verstappen overálljai
Fotó megosztása:
A versenyfelszerelés evolúciója a Grand Prix-korszaktól napjainkig
A versenyfelszerelés evolúciója a Grand Prix-korszaktól napjainkig
Fotó megosztása:
Ilyen szettekben már historic autóversenyen sem lehetne részt venni
Ilyen szettekben már historic autóversenyen sem lehetne részt venni
Fotó megosztása:
A soron azt is megnézhetjük, hogyan változott a pilóták pozíciója ülőből szinte fekvőbe
A soron azt is megnézhetjük, hogyan változott a pilóták pozíciója ülőből szinte fekvőbe
Fotó megosztása:
Világbajnoki relikviák az 1980-as évekből
Világbajnoki relikviák az 1980-as évekből
Fotó megosztása:
Nem csak csapatok adtak kölcsön tárgyakat a kiállításnak. Ez a Nigel Mansell által dedikált pezsgősüveg 1991-ből pl. Peter Windsor F1-es újságíró tulajdona
Nem csak csapatok adtak kölcsön tárgyakat a kiállításnak. Ez a Nigel Mansell által dedikált pezsgősüveg 1991-ből pl. Peter Windsor F1-es újságíró tulajdona
Fotó megosztása:
Végignézhetjük a sisakok fejlődését is
Végignézhetjük a sisakok fejlődését is
Fotó megosztása:
Legendás mintázatok
Legendás mintázatok
Fotó megosztása:
Régen jellemzőek voltak a változatosabb formák: csapott orrú, csak a szemeknél nyitott variációkat is látni
Régen jellemzőek voltak a változatosabb formák: csapott orrú, csak a szemeknél nyitott variációkat is látni
Fotó megosztása:
Ismerős mintázatok az 1990-es és 2000-es évekből. Hánynak ismered fel a gazdáját?
Ismerős mintázatok az 1990-es és 2000-es évekből. Hánynak ismered fel a gazdáját?
Fotó megosztása:
Egy egészen friss Hamilton-sisak
Egy egészen friss Hamilton-sisak
Fotó megosztása:
Interaktív táblán játszhatunk végig egy kvízt, mely alapján kiértékeli a rendszer, hogy a szempontjaink szerint ki a valaha volt legnagyobb Forma-1-es pilóta. Minden paraméter részletesen állítható
Interaktív táblán játszhatunk végig egy kvízt, mely alapján kiértékeli a rendszer, hogy a szempontjaink szerint ki a valaha volt legnagyobb Forma-1-es pilóta. Minden paraméter részletesen állítható
Fotó megosztása:
A rendszer összesíti a látogatók válaszait, ez alapján egy összesített toplistát is kialakít
A rendszer összesíti a látogatók válaszait, ez alapján egy összesített toplistát is kialakít
Fotó megosztása:
A pilóták mellett a technika is fontos része a Forma-1-nek. Ezen a részen fej fölé is érdemes nézni
A pilóták mellett a technika is fontos része a Forma-1-nek. Ezen a részen fej fölé is érdemes nézni
Fotó megosztása:
Durva belegondolni, hogy annak idején csak ennyi váz volt a pilóták körül. Nem feltétlenül a védelem volt a célja, inkább az autó egyben tartása
Durva belegondolni, hogy annak idején csak ennyi váz volt a pilóták körül. Nem feltétlenül a védelem volt a célja, inkább az autó egyben tartása
Fotó megosztása:
Minden szempontból nagy előrelépést jelentett a monocoque megjelenése: 1962-ben a Lotus 25 nagy újítása volt ez
Minden szempontból nagy előrelépést jelentett a monocoque megjelenése: 1962-ben a Lotus 25 nagy újítása volt ez
Fotó megosztása:
A Lotus mindig is élen járt az innovációban: 1967-re a Lotus 49-nél a motor is teherhordó elemmé vált
A Lotus mindig is élen járt az innovációban: 1967-re a Lotus 49-nél a motor is teherhordó elemmé vált
Fotó megosztása:
A Cosworth DFV motorja nem csak Colin Chapman autótervező zsenijének jött kapóra: máig ez a Forma-1 legsikeresebb erőforrása, mely 1967 és 1983 között 12 egyéni bajnoki címet és 155 futamgyőzelmet eredményezett
A Cosworth DFV motorja nem csak Colin Chapman autótervező zsenijének jött kapóra: máig ez a Forma-1 legsikeresebb erőforrása, mely 1967 és 1983 között 12 egyéni bajnoki címet és 155 futamgyőzelmet eredményezett
Fotó megosztása:
Az 1960-as évektől egészen az 1990-es évek közepéig az ilyen sárga könyvek jelentették az F1 szentírását. Minden szabály belefért a zsebkönyv méretű, évente megújuló kiadványba. Balra A4-es méretben egy modern szabálykönyv részlete látható
Az 1960-as évektől egészen az 1990-es évek közepéig az ilyen sárga könyvek jelentették az F1 szentírását. Minden szabály belefért a zsebkönyv méretű, évente megújuló kiadványba. Balra A4-es méretben egy modern szabálykönyv részlete látható
Fotó megosztása:
Van mit nézni
Van mit nézni
Fotó megosztása:
A modern időszakot testesíti meg a teremben a Red Bull RB7 2011-ből. Sebastian Vettel második világbajnoki címét gyűjtötte be az autóval
A modern időszakot testesíti meg a teremben a Red Bull RB7 2011-ből. Sebastian Vettel második világbajnoki címét gyűjtötte be az autóval
Fotó megosztása:
Elképesztőek a részletek - gondolnád, hogy ez már egy 13 éves autó?
Elképesztőek a részletek - gondolnád, hogy ez már egy 13 éves autó?
Fotó megosztása:
Szivar, négy kerékkel: Ferrari 156B 1963-ból
Szivar, négy kerékkel: Ferrari 156B 1963-ból
Fotó megosztása:
Az avatatlan szem talán elsőre meg sem ismeri, melyik az autó eleje és a hátulja
Az avatatlan szem talán elsőre meg sem ismeri, melyik az autó eleje és a hátulja
Fotó megosztása:
A kiállításhoz legnagyobb részben a Red Bull és a Ferrari járult hozzá
A kiállításhoz legnagyobb részben a Red Bull és a Ferrari járult hozzá
Fotó megosztása:
Oldaldoboz és szélcsatornás modell - ezek is a Lotustól, akik először próbálkoztak a "szoknyás" autókkal és a talajkölcsönhatás kiaknázásával. A mai Forma-1-es autók is ennek a szellemiségnek a figyelembevételével készülnek
Oldaldoboz és szélcsatornás modell - ezek is a Lotustól, akik először próbálkoztak a "szoknyás" autókkal és a talajkölcsönhatás kiaknázásával. A mai Forma-1-es autók is ennek a szellemiségnek a figyelembevételével készülnek
Fotó megosztása:
Két korszakalkotó megoldás egy képen: balra a Renault forradalmi turbómotorja az 1970-es évek végéről, jobbra a mindössze egy futamot teljesítő - és azt meg is nyerő - ventilátoros autó, a Brabham BT46B ventilátortakaró eleme. A ventilátor kiszívta a levegőt a versenygép alól, az aszfalthoz tapadó autóval eszméletlen kanyarsebességeket ért el Niki Lauda 1979-ben
Két korszakalkotó megoldás egy képen: balra a Renault forradalmi turbómotorja az 1970-es évek végéről, jobbra a mindössze egy futamot teljesítő - és azt meg is nyerő - ventilátoros autó, a Brabham BT46B ventilátortakaró eleme. A ventilátor kiszívta a levegőt a versenygép alól, az aszfalthoz tapadó autóval eszméletlen kanyarsebességeket ért el Niki Lauda 1979-ben
Fotó megosztása:
McLaren-elemek az 1980-as évekből: a TAG-Porsche turbómotorja Niki Laudának világbajnoki címet hozott 1984-ben. Érdekesebb azonban egy fokkal a hátsó szárny, mely teljes egészében szénszálas anyagból készült
McLaren-elemek az 1980-as évekből: a TAG-Porsche turbómotorja Niki Laudának világbajnoki címet hozott 1984-ben. Érdekesebb azonban egy fokkal a hátsó szárny, mely teljes egészében szénszálas anyagból készült
Fotó megosztása:
A McLaren volt az első, aki a monocoque gyártásánál is átállt erre a ma alapvetőnek mondható anyagra. Ha annak idején lett volna F1 Exhibition, akkor Romain Grosjean roncsának a helyén ez állna: John Watson 1981-ben Monzában ütközött óriásit, háttal a falnak. A monocoque ugyan megsérült, de a pilóta épségben kiszállt - korábban ez nem feltétlenül jött volna össze ugyanilyen balesetnél
A McLaren volt az első, aki a monocoque gyártásánál is átállt erre a ma alapvetőnek mondható anyagra. Ha annak idején lett volna F1 Exhibition, akkor Romain Grosjean roncsának a helyén ez állna: John Watson 1981-ben Monzában ütközött óriásit, háttal a falnak. A monocoque ugyan megsérült, de a pilóta épségben kiszállt - korábban ez nem feltétlenül jött volna össze ugyanilyen balesetnél
Fotó megosztása:
Hitelessé teszi a kiállítást, hogy minden elemnek története van. Ezt a Williams-oldaldobozban például egy rajongó okozott kárt az 1992-es Brit Nagydíjon Silverstone-ban, amikor a nézők leintés után ellepték a pályát
Hitelessé teszi a kiállítást, hogy minden elemnek története van. Ezt a Williams-oldaldobozban például egy rajongó okozott kárt az 1992-es Brit Nagydíjon Silverstone-ban, amikor a nézők leintés után ellepték a pályát
Fotó megosztása:
Hátsó szárnyak fejlődése: hátul egy 1968-as "magas szárny" a Lotustól, a Michelin-feliratos pedig a Ferrari műve 1979-ből
Hátsó szárnyak fejlődése: hátul egy 1968-as "magas szárny" a Lotustól, a Michelin-feliratos pedig a Ferrari műve 1979-ből
Fotó megosztása:
Ez nem egy furcsa papírrepülő, hanem egy McLaren-szárny 1994-ből
Ez nem egy furcsa papírrepülő, hanem egy McLaren-szárny 1994-ből
Fotó megosztása:
Szintén első szárnyak, szintén a McLarentől. Az évszámok: 2008 és 2022
Szintén első szárnyak, szintén a McLarentől. Az évszámok: 2008 és 2022
Fotó megosztása:
Milyen butácska mai szemmel ez a McLaren-kormány, pedig 2008-ban ez volt a csúcstechnológia
Milyen butácska mai szemmel ez a McLaren-kormány, pedig 2008-ban ez volt a csúcstechnológia
Fotó megosztása:
Balra egy üzemanyagtank, jobbra a Ferrari 2021-es erőforrása
Balra egy üzemanyagtank, jobbra a Ferrari 2021-es erőforrása
Fotó megosztása:
Az F-csatorna 2010 nagy találmánya volt. A pilóták menet közben játszottak a légáramlatokkal - ki a kezével, ki a térdével, ezzel segítve egyenesekben a jobb légáramlást. Veszélyessége miatt rövid úton, egy év után betiltották
Az F-csatorna 2010 nagy találmánya volt. A pilóták menet közben játszottak a légáramlatokkal - ki a kezével, ki a térdével, ezzel segítve egyenesekben a jobb légáramlást. Veszélyessége miatt rövid úton, egy év után betiltották
Fotó megosztása:
A légellenállás-csökkentés nagy fegyverévé a DRS vált. Ez a kis szerkezet nyitja és zárja a hátsó szárny megfelelő elemét
A légellenállás-csökkentés nagy fegyverévé a DRS vált. Ez a kis szerkezet nyitja és zárja a hátsó szárny megfelelő elemét
Fotó megosztása:
A Mercedes hátsó szárnyán is látni a DRS-mechanikát
A Mercedes hátsó szárnyán is látni a DRS-mechanikát
Fotó megosztása:
Napjaink autóépítésének remek példája a Red Bull RB16B. Max Verstappen első bajnoki címét szerezte vele 2021-ben
Napjaink autóépítésének remek példája a Red Bull RB16B. Max Verstappen első bajnoki címét szerezte vele 2021-ben
Fotó megosztása:
Az autó teljesen körbejárható, el lehet merülni a részletekben. A környező falakon megnézhetjük, hogyan is áll össze egy F1-es versenygép
Az autó teljesen körbejárható, el lehet merülni a részletekben. A környező falakon megnézhetjük, hogyan is áll össze egy F1-es versenygép
Fotó megosztása:
Jó esetben csak ezek érnek a Földhöz egy F1-es autón
Jó esetben csak ezek érnek a Földhöz egy F1-es autón
Fotó megosztása:
60 százalékos méretarányú szélcsatornás modell. A Sauber adta kölcsön a kiállításnak, és azt ugyan nem mondták el, melyik évre készülhettek ezzel, de ez nagy eséllyel a 2003-as autójuk kicsinyített mása
60 százalékos méretarányú szélcsatornás modell. A Sauber adta kölcsön a kiállításnak, és azt ugyan nem mondták el, melyik évre készülhettek ezzel, de ez nagy eséllyel a 2003-as autójuk kicsinyített mása
Fotó megosztása:
A világverő V6-os Mercedes-hibrid
A világverő V6-os Mercedes-hibrid
Fotó megosztása:
Váltó-keresztmetszet a Williamstől
Váltó-keresztmetszet a Williamstől
Fotó megosztása:
A McLaren bemutatja, miből áll a felfüggesztés- és a fékrendszer
A McLaren bemutatja, miből áll a felfüggesztés- és a fékrendszer
Fotó megosztása:
Minden csapatnak a McLaren szállítja az elektronikát a Forma-1-ben. Középen átlátszó burokban az autók tetejéről jól ismert T-kamera
Minden csapatnak a McLaren szállítja az elektronikát a Forma-1-ben. Középen átlátszó burokban az autók tetejéről jól ismert T-kamera
Fotó megosztása:
Ilyen egy modernkori túlélőcella
Ilyen egy modernkori túlélőcella
Fotó megosztása:
...és ilyen, ami egy súlyos balesetet már átélt
...és ilyen, ami egy súlyos balesetet már átélt
Fotó megosztása:
Romain Grosjean 27 másodpercet töltött a lángok ölelésében, miközben próbált kikászálódni 67 G erejű ütközése után
Romain Grosjean 27 másodpercet töltött a lángok ölelésében, miközben próbált kikászálódni 67 G erejű ütközése után
Fotó megosztása:
Hidegrázós élmény a roncs mellett állni, és közben a baleset képeit látni
Hidegrázós élmény a roncs mellett állni, és közben a baleset képeit látni
Fotó megosztása:
Innen szakadt le a rajt után pár száz méterrel szinte még csurig lévő üzemanyagtank. Közel száz kiló versenybenzin kapott lángra az autó éghető részeivel együtt
Innen szakadt le a rajt után pár száz méterrel szinte még csurig lévő üzemanyagtank. Közel száz kiló versenybenzin kapott lángra az autó éghető részeivel együtt
Fotó megosztása:
A glória hozzájárult Grosjean életben maradásához
A glória hozzájárult Grosjean életben maradásához
Fotó megosztása:
A bukókeret is megsérült, a glória struktúrálisan ép maradt
A bukókeret is megsérült, a glória struktúrálisan ép maradt
Fotó megosztása:
Csak a borítás égett le
Csak a borítás égett le
Fotó megosztása:
Grosjean szerint elvileg ott kell lennie valahol a mai napig a cipőjének
Grosjean szerint elvileg ott kell lennie valahol a mai napig a cipőjének
Fotó megosztása:
Inkább csak az oltás nyomai láthatóak a kormányon
Inkább csak az oltás nyomai láthatóak a kormányon
Fotó megosztása:
Néhány szponzorfelirat még mindig olvasható
Néhány szponzorfelirat még mindig olvasható
Fotó megosztása:
Kapott egy külön termet Ausztria is
Kapott egy külön termet Ausztria is
Fotó megosztása:
Több változáson is átment az évtizedek során a ma Red Bull Ring névre hallgató pálya, de karakterisztikája továbbra is az eredeti
Több változáson is átment az évtizedek során a ma Red Bull Ring névre hallgató pálya, de karakterisztikája továbbra is az eredeti
Fotó megosztása:
A fotó nem adja vissza, mennyire látványos a 3D-s vetítés
A fotó nem adja vissza, mennyire látványos a 3D-s vetítés
Fotó megosztása:
A kiállítás végén mindenféle F1-ajándéktárgyat vásárolhatunk
A kiállítás végén mindenféle F1-ajándéktárgyat vásárolhatunk
Fotó megosztása:
Bottasos kutyajáték valakinek?
Bottasos kutyajáték valakinek?
Fotó megosztása:
Esetleg nyomkodnivaló versenyautó stresszlabda helyett?
Esetleg nyomkodnivaló versenyautó stresszlabda helyett?
Fotó megosztása:
Toto Wolff mémmé vált rádiózása bögrefeliratként végezte
Toto Wolff mémmé vált rádiózása bögrefeliratként végezte
Fotó megosztása: