Egységesen 225 Ft/kWh-ra csökkenti összesen 334 darab töltőjén az árakat a legnagyobb hazai töltőhálózatot működtető Mobiliti. Az ún. „e-Mobi” oszlopok közül a 22 kW-os DC-töltőkön eddig 240 Ft/kWh volt az ár, a 44 kW-os DC-töltőkön pedig 260 Ft/kWh. Ezek árai mérséklődnek március 13-án 225 Ft/kWh-ra, pontosan a 22 kWh-os AC-töltők áraira. Táblázatban egyszerűbb mindez:

Töltő fajtája Árak március 13-tól Árak március 13-ig
e-Mobi 22 kW DC 225 Ft/kWh 240 Ft/kWh
e-Mobi 44 kW DC 225 Ft/kWh + 5 Ft/perc 260 Ft/kWh + 5 Ft/perc
e-Mobi 22 kW AC nincs változás, 225 Ft/kWh 225 Ft/kWh

Ezzel egy időben további árcsökkentés lép életbe, de immár a Mobiliti teljes, 900 töltőből álló hálózatán, vagyis többek között az Auchan, a Spar, a McDonald’s és a Dechatlon melletti oszlopokon is.

Ennek igénybevétele azonban egyszeri 2990 forintos díjhoz kötött, ezért cserébe 26 Ft még lejön a Mobiliti magánügyfeleinél a fenti, akciós árból is, de maximum 1000 kWh erejéig. Vagyis aki kifizeti ezt a közel háromezer Ft-ot, annak már csak 199 Ft lesz egy kWh az összes Mobiliti töltőn. Fontos még tudni, hogy a kedvezmény nem érinti az 5 forintos percdíjat, és az első 30 nap leteltével a díjcsomag automatikusan megújul.

„Általános árcsökkentésbe kezdünk” – foglalta össze az egységesítést a kedvezőbb kWh-árakat bejelentő sajtóbeszélgetésen Pálfy Barnabás, a Mobiliti kereskedelmi vezetője.

Olcsóbb lesz villanyautóval járni 1

Még nem a háziasszonyok járnak villanyautóval Magyarországon, de a férfiak elmondták a véleményüket

A legnagyobb hazai szolgáltató hamarosan eléri a 100 ezer regisztrált ügyfelet, akik között nemrég kvantitatív kutatást végzett a Mobiliti. A töltőiket használók közül csaknem háromezren kitöltötték a meglehetősen hosszú és alapos kérdőívet (összesen 2973 választ értékeltek).

A válaszadók 89 százaléka férfi volt, amire úgy reagált Balogh Szabolcs ügyvezető, hogy még van dolguk az early birdök utáni időszakban bővíteni a villanyautós hölgyek számát. „Még nem tart ott az ország, hogy a magyar háziasszonyok járjanak villanyautóval, de az úttörők szomszédai már igen” – hangzott el a sajtóbeszélgetésen. Lakhely szerint ugyanakkor már bekövetkezett az ügyfélkör „szélesedése”: a válaszadók 32,5 százaléka volt budapesti, míg két éve még 80 százalék felett volt ez az arány. Életkort nézve a legnagyobb halmaz a 40–49 év közöttiek (31,3 százalék).

Olcsóbb lesz villanyautóval járni 2

A kutatás számos érdekessége közül az egyik, hogy a két évvel ezelőttihez képest a legtöbb válaszadó a villanyautójával naponta megtett távolságot az 50–100 kilométer közötti sávba ikszelte, korábban még csak az 50 alattiba. Emellett azt is állították a villanyautósok, hogy hétvégi hosszabb utakra a legtöbben bevállalják ma már a 200–400 kilométer közötti távolságot is.

Balogh Szabolcs ügyvezető szerint a cégvezetés számára a legmeglepőbb válasz az volt, hogy az ügyfeleik nem egy-egy csomópontba szeretnének nagyon sok töltőt (20 százalék se akarja ezt), hanem sokkal inkább egy-egy töltőket szeretnének az országban, de azokat szétszórva (74 százalék).

„Ennek némileg ellentmond, hogy a válaszadók nagyon nem szeretnek várakozni foglalt töltő mellett annak felszabadulására, itt azt láttuk, hogy életkor szerint jelentős különbség van a villanyautósok között” – tette hozzá Pálfy Balázs. A legfiatalabb ügyfeleknek a 10 perc is sok a felmérés válaszai szerint, míg a 40–49 év közöttiek akár 10-20 percet is hajlandóak várni. Itt a probléma, hogy a legnagyobb számban működő AC-töltőknél csekély az esély rá, hogy 10, vagy akár 20 percen belül éppen jön a járműtulajdonos a feltöltött kocsijához, szemben a villámtöltőkkel.

Olcsóbb lesz villanyautóval járni 3

Idén meglesz az ezer töltő

A minap nagyinterjút közöltünk Balogh Szabolcs ügyvezetővel, aki a beszélgetésben többek között elárulta, hogy a terveik szerint idén száz vadonatúj töltőt telepítenek országszerte, jellemzően a nagyobb teljesítményű DC-töltőkre koncentrálnak.

Az interjúból kiderül többek között, hogy miből áll össze a 225 forintos ár, hogy mi akadályozza a lakossági 70 forintos árszintet a nyilvános töltőknél, hogy mennyibe kerül a töltők telepítése, hol a legsűrűbb a hálózatuk és hol vannak a veszteséges oszlopaik, és hogy öt év múlva mennyi ezer töltőjük működik majd Magyarországon. Érdemes elolvasni itt.