Egyenként 1,65 millió angol fontot, azaz 762 millió forintot kértek el azért a 24 darab utánérzésért, amit az európai motorsporttörténet egyik emlékezetes epizódjának emlékére készítettek el.
A történet röviden így szólt: Giotto Bizzarrini a második világháborúban az angol csapatok fogságába esett, a hadifogolytáborban kitanulta az autók javításának, átépítésének és tuningolásának minden csínját-bínját. A háború után hazatért, 1953-ban mérnöki diplomát szerzett. Az Alfa Romeo, majd a Ferrari fejlesztőmérnökeként dolgozott, neki köszönhetjük a halhatatlan Ferrari 250 GTO-t, minden idők legértékesebb és egyik legszebb autóját – nemcsak a mechanikát, hanem az aerodinamikát is ő fejlesztette, a cég formatervező partnereinek legnagyobb bosszúságára.
Merészségéért azonban nagy árat kellett fizetnie: amikor a Ferrarinál fellázadtak a mérnökök a cégvezetés túlkapásai miatt, és a cég sorban rúgta ki embereit, szolidaritást vállalt munkatársaival, és felmondott. Bizzarrini az Isóhoz igazolt át, ahol megvalósította a Rivoltát és a Grifót. Ezután belépett a Lamborghinihez, ahol megtervezte a cég V12-es motorját.
1964-ben úgy döntött, ideje saját neve alatt márkát indítania. A Bizzarrini 5300 GT egy gyönyörű, Corvette-motoros versenyautó volt, amely 1965-ben kategóriagyőzelmet aratott Le Mans-ban, és mellesleg a Mulsanne egyenesben gyorsabbnak bizonyult, mint az abszolút győztes Ferrari.
Az ezt követő három-négy évben fantasztikus új modellek tervei születtek meg Livornóban, de az eladások nem a tervek szerint alakultak, ezért 1968-ban csődöt jelentett a cég.
Néhány éve befektetők újra feltámasztották a nevet, és bár a végső cél egy modern sportautó: a Bizzarrini Giotto megépítése, az ehhez szükséges hírnevet és anyagi bázist az 5300 GT replikájának megépítésével akarták előteremteni. Két évvel ezelőtt kezdték el gyártani, havi egy-egy példányban az üvegszál-erősítésű karosszériával és korabeli GM V8 Small Block motorral szerelt, 400 lóerős csodát, amelyből mostanra a legutolsót is átadták tulajdonosának.
A kifejezetten versenyautónak fejlesztett replika minden paramétere megfelel az FIA vonatkozó előírásainak, de ha a kedves vevő úgy kívánta, a közúti használathoz szükséges módosításokkal vehette át autóját a manufaktúrától.