Nemrég számoltunk be róla, hogy a kormány nyomást gyakorol a hazai benzinkutak üzemeltetőire, azt szeretnék, ha a régiós átlagot teljesítenék itthon az üzemanyagárak, mert jelenleg nálunk a legdrágább tankolni. Valószínűleg ennek köszönhetően a héten már a Mol a rendszeres heti árváltoztatásokon kívül bejelentett egy 10 forintos árcsökkentést.
A kormány csak a 95-ös benzin és a gázolaj árát szeretné leszorítani, de mi a helyzet az elektromos autókkal? Mennyibe kerül feltölteni egy villanyautó akkumulátorát itthon, és mennyi a régióban? Az alábbi táblázat megmutatja az aktuális árakat.
Ebből kiderül, hogy a Tesla és a MOL Plugee régiós hálózatában egyértelműen Magyarországon a legdrágább a töltés díja. A helyi nagyobb szolgáltatók esetében már nem ennyire egyértelmű a helyzet, Magyarország a középmezőnyben helyezkedik el, három országban olcsóbban, háromban pedig drágábban tölthetünk villanyautót.
Az pedig, hogy mennyire fontos tisztában lennünk azzal, mennyibe kerül a környező országokban villanyautót tölteni, elég releváns, hiszen a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) azzal számol, hogy idén erőteljesen nő az elektromos autók eladása világszerte.
A nemzetközi szervezet becslése szerint idén mintegy 17 millió elektromos autót adnak el globálisan a tavalyi 14 millió után. Idén minden ötödik eladott autó elektromos lesz világszerte. Az idei első negyedévben eladott elektromos autók száma 25 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, az idei első három hónapban annyi elektromos autót adtak el a világon, mint 2020-ban egész évben.