1 / 16
WEC 2024 Spa-Francorchamps rajt | Fotó: Kováts Olivér/Vezess
Így rajtolt el a spái 6 órás – bár a kép erős Porsche-túltengést sugall, egy Cadillac, egy Toyota és egy Ferrari is ráfért a képre. Az állandó Hypercar-mezőnyt 9 gyártó 19 autója alkotja. (Fotó: Kováts Olivér/Vezess)
2 / 16
WEC 2024 Spa-Francorchamps Ferrari rajtrács | Fotó: Kováts Olivér/Vezess
A pillanat, amikor még a Ferrari sem számított arra, hogy ilyen kaotikus hat – vagyis nyolc – óra előtt áll. (Fotó: Kováts Olivér/Vezess)
3 / 16
WEC 2024 Spa-Francorchamps Ferrari Garage Tour piros zászló | Fotó: Kováts Olivér/Vezess
A színfalak mögött természetesen azt is láttuk, amit bárki más a tévéképernyők, kivetítők előtt ülve vagy az internetet böngészve. Az élő képet és a live timingot is mutatták. (Fotó: Kováts Olivér/Vezess)
4 / 16
WEC 2024 Spa-Francorchamps Ferrari Garage Tour | Fotó: Kováts Olivér/Vezess
Ilyen eszközökön követhettük a Ferrari gyári csapatának rádióforgalmazását a piros zászló alatt. Nagymamám első mobiltelefonjára emlékeztetett a '90-es évek végéről, és nem lepne meg, ha közel járnék a valósághoz a Motorola készüléket illetően. (Fotó: Kováts Olivér/Vezess)
5 / 16
WEC 2024 Spa-Francorchamps Ferrari | Fotó: Kováts Olivér/Vezess
A Ferrari garázsában tett látogatásunk ideje alatt is készenlétben volt a Michelin gumijai. (Fotó: Kováts Olivér/Vezess)
6 / 16
WEC 2024 Spa-Francorchamps Hertz Team Jota Porsche Callum Ilott Will Stevens | Fotó: Kováts Olivér/Vezess
A piros zászló tálcán kínálta a győzelmét a Porsche számára – a meglepetés inkább az volt, hogy nem a stuttgartiak valamelyik gyári egysége nyert, hanem a privát alakulat egyik kocsija. (Fotó: Kováts Olivér/Vezess)
7 / 16
WEC 2024 Spa-Francorchamps | Fotó: Kováts Olivér/Vezess
Abban a szerencsés helyzetben van az endurance-világbajnokság, hogy nemcsak a csúcskategóriája, hanem az LMGT3-as mezőny is combos felhozatallal büszkélkedhet: a képen látható Lexus-Ford Mustang-Ferrari trió mellett az Aston Martin, a BMW, a Corvette, a Lamborghini, a McLaren és a Porsche is képviselteti magát a géposztályban. (Fotó: Kováts Olivér/Vezess)
8 / 16
WEC 2024 Spa-Francorchamps Team WRT paddock Valentino Rossi | Fotó: Kováts Olivér/Vezess
Ember legyen a talpán, aki megmondaná, hogy ez a kép csütörtökön, ebédidőben készült. Még annak tudatában is, hogy aznap ünnepnap volt Belgiumban, legyen szó akármilyen eseményről, ritka, hogy már a hétvége elején ilyen dugó alakuljon ki a paddockban. Szó se róla, a neonsárgás-zöldes 46-os tábor kitett magáért. (Fotó: Kováts Olivér/Vezess)
9 / 16
WEC 2024 Spa-Francorchamps Team WRT paddock Valentino Rossi | Fotó: Kováts Olivér/Vezess
Spa-Francorchamps-ban ráadásul többszintes a paddock, és pont a Team WRT motorhome-jával szemben volt a lejáró az alsó szintre, így Valentino Rossi szurkolói jobban megnehezítették a közlekedést, mint azt bárki gondolná. (Fotó: Kováts Olivér/Vezess)
10 / 16
WEC 2024 Spa-Francorchamps Mick Schumacher | Fotó: Kováts Olivér/Vezess
Mick Schumacherre is sokan vadásztak egy közös kép vagy egy autogram reményében. Nem volt azonban könnyű elkapni a hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher, a három nap alatt nekünk is ezt egy, nem is annyira jó minőségű képet sikerült készítenünk róla. (Fotó: Kováts Olivér/Vezess)
11 / 16
WEC 2024 Spa-Francorchamps rajtrács Jenson Button Hertz Team Jota Porsche | Fotó: Kováts Olivér/Vezess
Egyre több nagy név jelenik meg a WEC rajtrácsán – közéjük tartozik 2009 Forma-1-es világbajnoka, Jenson Button is. (Fotó: Kováts Olivér/Vezess)
12 / 16
WEC 2024 Spa-Francorchamps lelátó | Fotó: Kováts Olivér/Vezess
A verseny napján tömve volt a főtribün a célegyenesben. Az a több mint 88 ezer néző, aki úgy dönt, hogy kilép a Forma-1 popularizmusa biztosította komfortzónából, nem járt rosszul. (Fotó: Kováts Olivér/Vezess)
13 / 16
WEC 2024 Spa-Francorchamps Ferrari SF90 XX Stradale Davide Rigon | Fotó: Kováts Olivér/Vezess
Jelen sorok szerzője (b) és Davide Rigon, a Ferrari GT-versenyzője. (Fotó: Kováts Olivér/Vezess)
14 / 16
WEC 2024 Spa-Francorchamps Ferrari SF90 XX Stradale | Fotó: Kováts Olivér/Vezess
A Ferrari még soha nem gyártott olyan erős közúti használatra is alkalmas versenyautót, mint az SF90 XX Stradale. Ez esetben az 1030 lóerős rendszerteljesítményt 804 Nm-es nyomaték fejeli meg. A 4,0 literes, biturbós V8-assal szerelt kupé álló helyzetből 2,3 másodperc alatt éri el a 100-at, míg a felső határ 320 km/óra. (Fotó: Kováts Olivér/Vezess)
15 / 16
WEC 2024 Spa-Francorchamps Ferrari SF90 XX Stradale | Fotó: Christian Kalse/Ferrari
Nem olyan könnyű kikászálódni az SF90 XX Stradaléből. Kicsit olyan érzés, mintha a földön ült volna az ember. (Fotó: Christian Kalse/Ferrari)
16 / 16
WEC 2024 Spa-Francorchamps Ferrari 296 GTS, Ferrari SF90 XX Stradale | Fotó: Christian Kalse/Ferrari
A már említett SF90 XX Stradale mellett egy 296 GTS-t is választhattak az újságírók. Az sem járt különösebben rosszul, aki az utóbbit választotta, hiszen a 3,0 literes, V6-os blokkban 830 lóerő lakozik, 740 Nm kíséretében. Ugyanígy a 2,9 másodperces gyorsulás (0-100 km/óra) és a 330 km/órát meghaladó végsebesség sem hangzik rosszul. (Fotó: Christian Kalse/Ferrari)