„Szeretem, ha mesél a motor.” Ismerős ez a mondás? Daniel Morales szövegét olyanok írták, akik pontosan tudják, milyen jó autót vezetni. Minél több kilométert mentem az új Mercedes-AMG GT 63-mal, annál mélyebbre vésődött ez az idézet, mert ez a V8-as az egyik legjobb történetet meséli el neked, amiben ott a könyörtelen erőszak, a precíz, pontos reakció, az érzelem, a tudás és minden, amiről ez az autózás nevű történet szól.
4,0 literes V8, kilencfokozatú, automata váltó, összkerékhajtás, összkerékkormányzás, hidrodinamikus aktív lengéscsillapítás-vezérlés, aktív első és hátsó légterelőelemek és még egy halom technikai megoldás szerepel ebben a gyönyörű kupéban. Szélcsatornában állították be a hátsó légterelő szögeit, amit sebességfüggően változtat öt fokozatban, az orrán pedig minden légnyílást aktív terelőlapokkal képes elzárni a tökéletes légellenállás érdekében.
3,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra, ha egyenesről beszélünk, de kanyarodáskor művel igazán csodát az AMG GT. Miközben a motor üvölt, a kipufogórendszer durranásaitól pedig visszhangzik a környék, olyan, mintha sínen húznák bele a legszűkebb fordulóba is. Olyan vezetni, mintha végigtolnál egy játékautót az asztalon, ha akarod, pont ott fordul el, ahol elképzelted, de képes összefirkálni az aszfaltot, ha kéred.
Van belőle 800 lóerős hibrid, az AMG mégis úgy döntött, hogy talán még egyszer utoljára egy tiszta V8-as motorral szerelt kivitelt is letesz az asztalra azoknak, akik még szeretnének egy jót vezetni. Komoly kihívók közé érkezett, ez nem kérdés, a GT 63 mégis ordítóan önálló karakter, amivel bármelyik sorból képes kilógni. Tömény és tiszta élmény, a nagybetűs autózást hozza el most, 2024-ben, és ezért csak tisztelni lehet az AMG döntéshozóit.
Zárt pályán hajtottuk meg a V8-as sportkocsit, pattanjatok be mellénk!