Ha egy szétrohadt 323-asról lenne szó, akkor valóban furcsa döntésről beszélhetnénk. Esetünkben viszont egy legendás státuszba felkúszó típusról van szó, aminek árai kilőttek a csillagos ég felé.

Az 1989-1998 között gyártott Mazda MX-5 NA, vagyis az első generációs japán, hátsókerék-hajtású roadster ma már megbecsült, keresett darab. A szétrohadástól megmentett, gyárias állapotú példányok már eleve sokat érnek, de ha akad egy makulátlan, keveset futott MX-5, azért megőrülnek a gyűjtők.

Öreg, gyenge Mazda, mégis elkérnek érte 15 milliót 1

Ezt jól mutatja a képeken látható vörös darab, amiért a Bring a Trailer oldalán fizettek több mint 40 ezer dollárt, nagyjából 15 millió forintot. Ennyiért már bőven kapható a legújabb ND variáns, a szebb, pár éves darabokat 10-11 millió forint körül árulják a használt autók között. 

Öreg, gyenge Mazda, mégis elkérnek érte 15 milliót 2

De van, aki az igazi analóg érzést keresi, időutazást szeretne, és ez az apróság, a maga négyhengeres, tizenhat szelepes 116 lóerős motorjával megadja mindezt. Mindössze 60 kilométert futott eddig, tehát senki sem használta, három évtized alatt csupán két tulajdonosa volt. 

Öreg, gyenge Mazda, mégis elkérnek érte 15 milliót 3

Az autó hozza, amit tudott a kilencvenes évek elején, 14 colos alufelniken gurul, van benne AM/FM rádió kazettalejátszóval, CD-lejátszóval, elektromos ablakok, tempomat, részlegesen önzáró differenciálmű, levehető keménytető. 1,6-os, négyhengeres szívó benzinese 6500-as fordulaton adja le 116 lovas teljesítményét, mellé 136 Nm nyomatéka van. Kevesebb mint 9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, de nem is ez a lényege. Az elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futómű, a remek ötsebességes, kézi váltó és persze a sperr miatt a 960 kg-os MX-5 rendre ott van a legélvezetesebben vezethető autók között.

Öreg, gyenge Mazda, mégis elkérnek érte 15 milliót 4

Annyira jó állapotú, hogy ezt vélhetően nem fogják már élményautónak használni, negyedáron technikailag hasonló élményt adó, jó állapotú Miaták akadnak már, a hazai piacon is bele lehet futni ilyenekbe 4-5 milliós árhatárig. 

Öreg, gyenge Mazda, mégis elkérnek érte 15 milliót 5