Az ország legdrágább használt autóinak toplistája
Modell | Átlagár (forint) | Átlagos életkor (év) | |
1. | Rolls-Royce Phantom | 207 067 000 | 1 |
2. | Ferrari 812 Superfast | 193 200 000 | 3 |
3. | Rolls-Royce Cullinan | 186 898 000 | 1 |
4. | Lamborghini Aventador | 173 250 000 | 6 |
5. | McLaren 720S | 124 995 000 | 1 |
6. | Ferrari F8 Tributo | 123 326 000 | 2 |
Mit tud ma a személyautók egyik királya?
Tavaly újult meg finom, de lényeges módosításokkal a Rolls-Royce Phantom. Leheletnyi mértékben módosították a Rolls-Royce Phantom hűtőmaszkjának geometriáját, ami hangsúlyosabbá teszi Emily, a szárnyas múzsa, valamint az RR embléma megjelenését; a rács fölött új, polírozott vízszintes vonal köti össze a nappali fényeket – az, hogy ezekbe a karakteres részletekbe is belenyúltak, jól jelzi a tervezők azon szándékát,
hogy modernizálják nem csak a zászlóshajó, de az egész márka arculatát.
Ennek egy ellentmondásos eszköze a megvilágított hűtőrács is, amely az új generációs Ghost fedélzetén jelent meg először. A fényszóróházak lézerrel lyuggatott borítása csillagfényes hatást eredményez, harmonizálva a tetőkárpit immár hagyományosnak mondható, hasonló megoldásával.
Oldalról nincs érdemi változás, hacsak az új rajzolatú, nemesacél tömbből mart keréktárcsákat nem nézzük, amelyek helyett a márka 100 évvel ezelőtti, ikonikus típusait idéző, tömör tárcsa is rendelhető, polírozott vagy feketére festett kivitelben. Az ügyfelek által kért újdonság, hogy a külső krómelemek (a hűtőmaszk kerete, az ablakszegélyek és így tovább) sötétített kivitelben is kérhetők.
Újdonság a Rolls-Royce Connected szolgáltatás, amely a másutt már megismert és megszokott funkciókat kínálja, a navigációs úti célok autóba küldésétől a tartózkodási hely lekérdezésén át a jármű állapot-ellenőrzéséig.
A motor 6,75 literes V12-es turbó, a BMW büszkesége. Az előző Phantomban még szívó technika dolgozott, de immár a Phantom is megkapta a Ghost és a Wraith duplaturbós feltöltését. Így a Phantom 900 Nm-t produkál már 1750-es fordulaton (benzinből!), csúcsteljesítménye pedig 571 lóerő. A sebességváltó nyolcfokozatú automata a ZF-től; a jól időzített kapcsolásokat emelkedők, lejtők előtt a navigációs rendszerrel összekötött váltóvezérlés segíti.
Modell | Átlagár (forint) | Átlagos életkor (év) | |
1. | Mercedes-Benz AMG GT | 56 523 000 | 2,7 |
2. | Mercedes-Benz SL | 36 326 000 | 16,6 |
3. | BMW X7 | 34 151 000 | 2,9 |
4. | Mercedes-Benz GLS | 32 175 000 | 4,5 |
5. | Audi Q8 | 31 949 000 | 5,6 |
6. | Porsche 911 | 31 831 000 | 13,6 |
A legolcsóbb használt autók
Modell | Átlagár (forint) | Átlagos életkor (év) | |
1. | Maruti 800 | 218 000 | 31 |
2. | Daewoo Nexia | 223 000 | 26 |
3. | Renault R 19 | 225 000 | 29 |
4-5. | Rover 200 | 244 000 | 25 |
4-5. | Mazda Demio | 244 000 | 23 |
6. | Daewoo Tico | 248 000 | 25 |
7. | Fiat Uno | 262 000 | 29 |
8. | Citroen Xantia | 272 000 | 24 |
9. | Rover 25 | 280 000 | 21 |
10. | Fiat Palio | 284 000 | 22 |
Milyen egy Maruti?
„Nagypapám autóját egy ideje már csak én használom. Nagyon szeretem, mert az egyik legkönnyebben vezethető autó. A megbízhatósága is jó, ritkán van vele baj. A fogyasztását nem szoktam mérni, de a kis tank ellenére csak ritkán kell tankolnom bele. Női autónak tartják, de ennél sokkal többet tud, például nagyon jól megy, nem csak poroszkálásra alkalmas. A biztonságossága viszont katasztrofális, egy ütközésre jobb nem is gondolni” – még 2003-ban mondta ezt egy tulajdonos a Vezessnek a képen létható autójáról.
Konstrukcióját tekintve minimálautós a Maruti. A hátsó futómű merev tengelyes, ráadásul laprugós, amilyen sokáig a Fiat Pandában is volt. A kocsiból hiányzik az elektronikus gyújtás és a szervofék is. A vékonyka lemezek balestnél nem sokat emésztenek fel az ütközési energiából, a Maruti ebben veszélyesebb, mint egy hasonló évjáratú Suzuki Swift.
Egyféle ötajtós karosszériával, egyen felszereltséggel és egyetlen motorral volt kapható a Maruti DX 800. A háromhengeres motor 29 kW-os, ami 39,54 lóerőnek felel meg.
„Üresen a forgalmi szerint 640 kilós a Maruti, nem csoda, hogy az élénk motorral kifejezetten dinamikus az autó. Jó a gyorsulás és a fogyasztás is minimális. Városban 6-6,5, országúton 5 literrel érdemes számolni, pedig a váltóból kispórolták az ötödiket. A négyfokozatú váltó nagyon jól kapcsolható, rövid úton jár” – mindezeket szintén 21 éve írtuk itt. Ma már nem ajánlanánk senkinek.
Mit a legnehezebb eladni?
Modell | Átlagos hirdetési idő (hónap) | |
1-2. | Nissan Interstar | 12 |
1-2. | Volkswagen CC | 12 |
3-6. | SEAT Cordoba | 11 |
3-6. | Peugeot 307 | 11 |
3-6. | Mercedes-Benz CLK | 11 |
7-8. | Renault Laguna | 10 |
7-8. | Ford Transit Custom | 10 |
7-8. | Volkswagen Crafter | 10 |
9-10. | Suzuki Grand Vitara | 9 |
9-10. | Audi Q2 | 9 |