4 523 000 forintra emelkedett a használt személyautók átlagára 2024-ben Magyarországon. A Használatautó.hu minden évben összegzi a Vezess kérésére az oldalán az előző esztendőben feladott nagyjából egymilliónyi apróhirdetés eladási árait, a számokból sajnos azt látni, újra 4,5 millió felett jár az átlagár. Ennyi egy átlagosan 16 éves használt autó átlagára a mai Magyarországon.
2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 |
4 523 000 | 4 318 000 | 4 665 008 | 3 989 114 | 2 789 710 |
Szembetűnő az áremelkedés mértéke, konkrétan 62,1 százalékkal többet kellett fizetni 2024-ben a 2020-as 2 789 710 forintos akkori átlagárhoz képest.
„A használtautó-piacon a kereslet hónapról hónapra növekszik és a vásárlási kedv is erősödött 2024-ben. Ezt stabilan növekvő látogatószámunk is alátámasztja. Viszont mivel a vásárlók egyre kevesebb pénzt szánnak egy autó vásárlására, a kínálat is inkább az olcsóbb autók irányába terelődik el” – állítja a Használtautó.hu.
A legnépszerűbb hagyományos modellek árai
A legnagyobb számban eladásra hirdetett személyautók alábbi táblázatban szereplő tavalyi, egész éves átlagárai egyértelműen arra utalnak, hogy ezek közül is legolcsóbbak, vagyis a legöregebbek pörögnek a piacon.
1,7 millió forint környékén jellemzően 2006 és 2011 közötti gyártású, a hirdetésben feltüntetett számok szerint többnyire 200-300 ezer kilométeres futásteljesítményű H Astrákat találunk.
1. | Opel Astra | 1 699 000 |
2. | Volkswagen Golf | 2 927 000 |
3. | Ford Focus | 2 262 000 |
4. | Volkswagen Passat | 3 727 000 |
5. | Skoda Oczótavia | 3 985 000 |
Az előbbi egész éves átlagárakon felül vannak 2024. január-november közöttre vonatkozó forintos átlagáraink is a Használtautó.hu-tól, továbbra is a hirdetésszám, vagyis népszerűség szerinti sorban. Suzuki Swiftból az átlagárnak számító 1,2 millió forint körüli összegért legnagyobbrészt 2005 és 2007 közöttiek kaphatók, vagyis 17-19 évesek.
6. | Suzuki Swift | 1 244 000 |
7. | BMW 3-as sorozat | 3 955 000 |
8. | BMW X modellcsalád | 12 757 000 |
9. | Opel Corsa | 1 708 000 |
10. | BMW 5-ös sorozat | 6 311 000 |
Egyértelműen kilóg a sorból a BMW X-sorozata, ezt így kaptuk meg a Használtautó.hu-tól. Ez nem egy modell (szemben a többivel), hanem a bajor prémiummárka különféle szabadidő-autóinak az együttes elnevezése. Bő 12 milliós átlagárában vastagon benne van, hogy ha 2024-es gyártású X-modellekre keresünk rá, közel 150 darabot találunk egészen 57 millió forintos árig.
Egyes modelleknek milliókkal csökkent az ára
Itt a friss lista ezekről a használt autókról – árakkal. Belső égésű motorral szereltek és elektromosak egyaránt.
Melyik villanyautó mennyibe kerül használtan?
Éves átlagárat nézve tavalyról több mint duplája az elektromosok estén az összeg: 9,3 millió forint. Tizenegy havi hirdetésszámot nézve újra a BMW i3-as a legkeresettebb modell a használtautó-piacon, 7,4 milliós átlagára jóval a teljes villanyos kínálat átlagára alatt van.
1. | BMW i3 | 7 477 000 |
2. | Tesla Model 3 | 11 584 000 |
3. | Nissan Leaf | 6 081 000 |
4. | Hyundai Kona Electric | 8 929 000 |
5. | Tesla Model Y | 17 047 000 |
6. | Renault Zoe | 5 094 000 |
7. | Hyundai Ioniq | 6 809 000 |
8. | Tesla Model S | 13 066 000 |
9. | Dacia Spring | 4 974 000 |
10. | Kia Niro EV | 10 691 000 |
Sok használt Model 3-at is hirdetnek átlagosan bő 11 millió forintért, a népszerűségi listán őt a feleannyiba kerülő, átlagéletkort nézve a „legöregebb villanyautó”-nak számító Nissan Leaf követi.
A nepperek által legnagyobb számban behordott használt autók toplistái
„Több használtautó kereskedő külföldről tölti fel készleteit, így a forint gyengülése miatt ők is drágábban tudják beszerezni az árut” – mond egy okot a drágulásra a Használtautó.hu. Azt, hogy miben látnak fantáziát a kisebb-nagyobb flottát mozgató kereskedők, és a kocsikat egyesével, kettesével behordó nepperek, a Datahouse álltal a kérésünkre összeállított statisztikák mutatják meg.
Összességében minimális emelkedéssel 110 956 használtan behozott személyautóra került magyar rendszám tavaly, ami pont 5 százalékos emelkedés a 2023-as darabszámhoz képest. Ugyanakkor 12 százalékkal még elmarad a 2022-es 126 905 behozott autótól. Íme, a top 10 modell.
1. | Volkswagen Golf | 3625 |
2. | Ford Focus | 3375 |
3. | Volkswagen Passat | 3257 |
4. | Opel Astra | 3228 |
5. | Audi A4 | 2632 |
6. | Opel Corsa | 1866 |
7. | Skoda Octavia | 1729 |
8. | Tesla Model 3 | 1675 |
9. | Kia Ceed | 1665 |
10. | Opel Meriva | 1627 |
Részben hasonló a lista a legnagyobb hirdetési oldal adataival, de vannak nagy különbségek is. Sokáig itthon gyártották, tengernyi van belőle, ezért a Swift nem importautó. Érdekes az Audi A4 negyedik helye, egy évtizede még a 3-as BMW első (!) is volt ezen a listán, mindig is az a modell volt a legnépszerűbb import, német prémiumautó, most már csak a 13-ik helyen szerénykedik. Bejutott ellenben az első tízbe a Tesla Model 3, korábban – egyszer – a BMW i3 járt itt. Ez most 14-ik az összesített listán, éppen csak lemaradva a több évtized számos generációját felölelő 3-as széria mögött. Ez is beszédes. Most jöjjön a márkalista!
1. | Volkswagen | 13 782 |
2. | Ford | 9769 |
3. | Opel | 9627 |
4. | Audi | 7506 |
5. | Toyota | 6164 |
6. | BMW | 6112 |
7. | Mercedes | 6019 |
8. | Hyundai | 5382 |
9. | Kia | 4123 |
10. | Skoda | 3850 |
Közel 14 ezer behozott autóval és 12,4 százalékos piaci részesedéssel fölényesen a Volkswagen lett a leginkább preferált márka. Továbbra is erős a használt német prémiumok iránti igény Magyarországon, mindhárom nagy brand ott van az első hétben.
Ha 2023-hoz képest nézzük a változásokat, feltűnő a Toyota (+15,3 százalék), a Hyundai (+14,5) és a Skoda (+19,1) importjának kétszámjegyű növekedése. Egyedül a Mercedes darabszáma csökkent (-4,8 százalék) tavaly az élmezőnyben.
Milyen villanyautókból jött be a legtöbb?
A 150-nél több márka 1000-nél is több modellje közül az összesített lista 20-as elejébe is befért Tesla Model 3 és BMW i3 után jelentősen lemaradva jön harmadik dobogósként a Nissan Leaf.
1. | Tesla Model 3 | 1675 |
2. | BMW i3 | 1473 |
3. | Nissan Leaf | 693 |
4. | Renault Zoe | 510 |
5. | Dacia Spring | 483 |
6. | Tesla Model Y | 457 |
Érdekes, hogy az Európa legolcsóbb villanyautójának számító Dacia Springet bár csak 3 éve gyártják, használtan több jött be tavaly belőle, mint abból a Model Y-ból, amely a hazai újautó-piacon tavaly megnyerte a villanyautók értékesítési versenyét (fölényesen, 1163 darabbal).