A Pagani olasz autómárka 1992-ben jött létre, legendás sportautói mellett szénszálas komponensek gyártásával foglalkozik.
Horacio Pagani a Lamborghini kompozitrészlegén dolgozott, mielőtt 1988-ban létrehozta volna saját, kompozitkutatással foglalkozó vállalatát. Az argentin szakember új cégén keresztül folytatta együttműködését a Lamborghini, mely kiterjedt a Countach 25. évfordulós kiadásának, illetve az LM002 tervezésére.
Utána munkáira olyan szinten megnőtt az igény, hogy Modenában létrehozta tervező- és prototípus-műhelyét, mely 1992-ben a jó barátjával, az ötszörös Forma-1-es világbajnok Juan Manuel Fangióról elnevezett Pagani Fangio F1-gyel meg is kezdte a gyártást – egy évvel később már a Dallara szélcsatornájában bocsátottak próbára, ahonnan pozitív visszajelzésekkel távozott.
1994-ben a Pagani megállapodást kötött a Mercedesszel, hogy autóit a németek V12-es motorjával szerelhessék. Fangio halála után – az emlékét tiszteletben tartva – átnevezték az autót Zonda C12-re, amit végül az 1999-es Genfi Autószalonon mutattak be. A Zondának ezután több változata is megjelent, és a mai napig gyártják, míg a Pagani másik zászlóshajója, a Huayra 2011-ben jelent meg a köztudatban.
A Pagani modelljei: