A Párizsi Autószalon egyik legizgalmasabb újdonsága a Jaguar F-Type. Az egy éve bemutatott C-X16 tanulmány nyomán készült a kétüléses roadster.
A teljesen alumínium szerkezetű sportkocsi kiváló arányokkal bír és a részletmegoldások is megnyerőek. 4470 mm hosszú, 1923 mm széles, viszont csak 1296 mm magas. Az autó agilis kiállású, száguldásra csábít.
A nagyjából 1,6 tonnás, vászontetős újdonság háromféle motorral készül, mindegyik kompresszoros és természetesen benzines. Kipufogója aktív, egy beépített szelepnek köszönhetően 3000-as fordulatszám alatt csendesebb, a felett viszont kiereszti a hangját. A hátsókerék-hajtású sportkocsiban minden motorhoz nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik és széria a motorleállító start/stop rendszer is.
A vadiúj 3,0 literes V6-os motor 340 és 380 lóerős teljesítménnyel is választható, a nyomatékuk 450, illetve 460 newtonméter. Előbbivel 5,3 másodpercig tart a 0-100 km/órás sprint, az erősebb – amelyhez rajtautomatika is jár – viszont letudja 4,9 másodperc alatt is a mutatványt. A gyengébb motorral 250, az erősebbel 275 km/óra az F-Type végsebessége.
Ezen túlmenően az autó elérhető lesz V8-as motorral is. Ez a többi Jaguarból már ismert 5,0 literes kompresszoros motor, minimálisan visszafogott teljesítménnyel, azaz az eddig ismert 510 helyett 495 lóerővel. A motor maximális nyomatéka 625 Nm. Ennek hatására nem is akármilyen dinamikát mutat a járgány, 4,3 másodperc elég a százas tempó eléréshez és csak 300 km/óránál van vége a száguldásnak.
Egyelőre még várniuk kell a rajongóknak az autóra, de az első megrendelők a jövő nyáron már furikázhatnak új nyitható tetős Jaguarjukkal. Nem marad csak roaster az F-Type, előbb-utóbb elkészül kupé testvére is.