Világelsőként kínál luxuskivitelű, hidrogén-hajtású modellt vevőinek a BMW.

A bajor autógyár már a hetvenes évek óta foglalkozik a hidrogén-hajtás kidolgozásával, tökéletesítésével. Ellentétben más elképzelésekkel, a BMW-nél a belsőégésű motorban történő felhasználás mellett döntöttek, de ezzel párhuzamosan kísérleteznek üzemanyagcellás megoldásokkal is, amiket főként áramforrásként alkalmaznának a későbbiekben mind a hidrogén, mind a benzin üzemű gépkocsiknál egyaránt.

Benzinnel és hidrogénnel is üzemel a V12-es erőmű

A szériaéretté vált 7-es BMW 6,0 literes, tizenkét hengeres erőműve 256 lóerőt és 390 Nm-es forgatónyomatékot termel. Elektronikusan korlátozott csúcssebessége 230 km/óra, állóhelyből pedig 9,5 másodpercre van szüksége, hogy az autót 100 km/órás sebességre gyorsítsa. Hatótávolsága 200 kilométer tisztán hidrogént égetve és újabb 500-at képes megtenni benzinnel.

A folyékony hidrogén tárolása adja a legtöbb megoldandó feladatot a kutatóknak, hiszen a tartályban nagyon alacsony hőfokon kell tartani a gázt, ezért kénytelenek voltak különleges tartályokat készíteni a -270 C fokos hidrogén számára. Hogy szemléltessük mennyire jó hőszigetelő a 8 kilónyi folyékony üzemanyag tárolására alkalmas tartály, képzeljük el, hogy az egészet feltöltjük forró kávéval. Lezárás után 80 nappal is annyira forró lenne, hogy nem lehetne meginni.

a videó a hirdetés után indul

Hogy a hidrogén-hajtás gyorsan elterjedhessen, szükség van még az üzemanyagtöltő-állomások és a töltőfejek szabványosítására is. E téren is élenjár a BMW, hiszen a hidrogénkutak megépítésében is komoly szerepet vállal. Németországban a BMW és a Total együtműködésének köszönhetően már több hidrogén kút is üzemel.