Az olaszok az expó legnagyobb pavilonjának egyik sarkát lepték el. A Ferrariról, Maseratiról egy másik anyagban számolunk be, nézzük, mit hoztak a tömegmárkák Párizsba.
Alfa Romeo
Az Alfa például gyakorlatilag semmit. A hivatalos sajtóoldalon és a standon is csupán egy 140 lovas kétliteres dízelmotor és egy duplakuplungos váltó jelenti az újdonságot.
Meg az, hogy időközben az EuroNCAP összetörte a Giuliettát és kiderült, hogy ez ma a piac legbiztonságosabb kompakt autója, ai azért mégiscsak valami.
A 140 lovas dízel 350 Nm csúcsnyomatékot és – egyebek mellett a piros lámpánál a motort leállító elektronikának hála – 4,5 literes fogyasztást tud a Giuliettában, ha nem is egyszerre.
A TCT nevű kétkuplungos automata ehhez a motorhoz nem, csak a 170 lóerős dízelhez és a szintén 170 lovas 1,4 literes turbómotorhoz lesz rendelhető kezdetben. Legalábbis a Giuliettához.
Az Alfa ugyanis kiálított még egy 135 lóerős Mitót is ezzel a váltóval. Lapul még mellette szerényen egy 1,3-as dízel, mellyel nem éppen istrángszaggató, 95 lóerős a sportos küllemű Mito.
A 159-es egy apró facelifttel, egy sportos tuningkittel és a kétliteres dízel 136 lóerős verziójával fut neki 2011-nek.
Adatlap – Giulietta 2.0 JTDm-2 | |
---|---|
Motoradatok | |
Lökettérfogat (cm3) | 1956 |
Hengerek/szelepek | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 103[140]/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 350/1750 |
Menetteljesítmények | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,0 |
Végsebesség (km/h) | 205 |
Fogyasztás | |
Város (l/100 km) | 5,6 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 3,9 |
Vegyes (l/100 km) | 4,5 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 119 |
Fiat
Első pillantásra Fiatnál sincs semmi új. Másodikra igen, feltéve ha ez a második pillantásunk a márka sajtóoldalára esik.
A kéthengeres 500-ast ugyan már rég kipróbálhattuk közúton is, de most stúdióvilágításban is megcsodálhatjuk. A Dobló (melyből immár több mint egymilliót gyártottak) Emotion fantázianévvel, új, 90 lóerős 1,6-os dízelmotorral és a márkánál Dualogicnak hívott robotizált váltóval jött el Párizsba.
A Bravo az 1,4 literes MultiAir motorral kampányol. A ma oly divatos fogyasztási bűvészmutatványokkal papíron 5,7 literre hozták ki a kocsi fogyasztását, így a Fiat leírhatja: ez az egyik legtakarékosabb benzinmotor a világon.
És persze újra itt a 8C Spider, nagyon helyesen. Ez a kocsi még a 2060-as Párizsi Autószalonon is sokat hozzá fog adni az Alfa standjához (már persze ha a patinás márka megéli a 150. szülinapját), annyira gyönyörű.
Lancia, Chrysler
Fura így együtt említeni őket, pedig a Fiat – akár tavasszal Genfben – puzzledarabokból kirakott padlójú standdal jelzi: a két márka immár összetartozik.
Különösebb újdonság itt sincs. Egy 300C, egy Grand Voyager, egy mattfekete Delta és pár, az alkalomra feldíszített kisautó (Ypsilon Elle, Musa 5th Avenue). A Musa és az Ypsilon legnagyobb újdonsága, hogy gyárilag gázüzemre állították őket.
Ez nem is rossz Olaszországban, ahol lépten-nyomon földgáztöltő állomásba botlik az ember, de Magyarországon, ahol kettőről tudunk (Győrben és Szegeden), ezzel nem fog eladási rekordot dönteni a márka.