A Volkswagen-csoport úgy döntött nem várja meg, a Párizsi Autószalon mai nyitónapját, világújdonságait már tegnap este leleplezte. A hatalmas felhajtáshoz egy külön épületet alakítottak ki, Párizs külvárosában, ahova egy laza 20 perces vonatozással érkeztünk. Koktélok és édességnek látszó sós falatkák után sorra kerültek az autók is.
A hagyományos pavilonépület belsejében, egy kisebb stadiont alakítottak ki, ahol az újságírók, a vendégek körben a lelátókon kaptak helyet, míg az események lent a küzdőtéren zajlottak. A porondmester sorra szólította a cégcsoport márkáinak újdonságait és vezetőit, akik röviden bemutatták az újdonságaikat.
Lássuk mit is vonultatott fel Európa legnagyobb autógyártója. Az újdonságokat két csokorba szedtük, a másik csoprtról ITT olvashat.
Videón az összes VW-termék
BENTLEY:
Nehéz betelni a Bentley Continetal Flying Spur szépségével. A részletiben is kiemelkedő autó 2009-re egy igazán ütős változattal készül, megjött a Speed. A plusz lóerők mellett, a világ legkelendőbb V12-es szedánjába az autó megállítására is képes távolságtartó automatika került.
LAMBORGHINI:
Jól sejtettük a kiadott részletképek alapján, hogy a Lamborghini egy négyajtós tanulmánnyal érkezett Párizsba. Az Estoque izgalmas formai megoldásait a Reventóntól örökölte, de 5,1 méteres hosszával, 2 méteres szélességével és csupán 1,35 méteres magasságával még annál is megdöbbentőbben néz ki, nem is beszélve az elöl 22, hátul 23 colos kerekekről. Az Estoque a Lamborghini első szedánja, amely azonban középmotoros, csak nem hátul, hanem elöl hordja.
A Lamborghini egyelőre elzárkózik a sorozatgyártás lehetőségétől, csupán tesztelni akarja a vevőket, mit szólnának a márka ilyen jellegű fejlesztéséhez.
Ha mégis megvalósulna, akkor a Gallardo V10-es motorja mellett, szóba jöhet egy turbós V8-as, egy hibrid V8-as, vagy egy kiemelkedő teljesítményű TDI (talán ez?) is. Természetesen mindegyikhez állandó összkerékhajtás járna. Az Estoque egyébként a nevét arról a kb. 90 centiméteres kardról kapta, amit a torreádor a bikaviadalon használ.
Be ugyan nem lehetett ülni, de az orrunkat az ablakhoz nyomva, úgy tűnt a hátsó két ülésen is kényelmes hely jut az utasoknak, ami nem is meglepő, hiszen 3 méteres tengelytávolsággal büszkélkedhet a gép.
VOLKSWAGEN:
A Volkswagen talán legfontosabb modellje generációváltáshoz érkezett, itt a hatodik Golf. Nekünk a sportváltozatot a GTI-t mutatták meg. Szép is jó is, de anyukám tuti nem tudná megkülönböztetni a korábbitól. Beültünk megtapogattuk, a kocsi rendben van, számos a Passatban látott megoldás köszön vissza, de ez nem meglepő. A GTI pedig rendelkezik minden olyan kiegészítővel, amire egy átlag, de sportos autóra vágyó vezetőnek szüksége lehet.
Ennél az egyetlen modellnél sokkal jelentősebb a VW-csoport zöldülése, amelynek kapcsán maga Martin Winterkorn, a konszern elnöke konferálta fel a Passat BlueMotion II-t. Ez a kocsi ugyan koncepció, de minimális változatás után sorozatgyártásba kerül. Az előző Passat BlueMotionból fejlesztett jármű, 4,1 literes átlagfogyasztással képes üzemelni, azaz egyetlen tankkal 1700 kilométer is megtehető. A jármű teljesíti a csak 2014-ben életbe lépő Euro6-os károsanyag-ibocsátási normát, CO2-kibocsátása 109 g/km.
Jövőre nemcsak a Passat környezetkímélőbb változata, de egy ugyanilyen a GOLF is piacra kerül.
Nem új a Bugatti Veyron, de a cégnek, amely havonta csupán két autót gyárt, sikerül mindig a reflektorfényben maradnia, persze egy 1001 lóerős kocsival ez nem is annyira nehéz. Párizsba is elhozták a nemrég az Egyesült Államokban már kiállított Grand Sportot, amely lényegében a Veyron Targa kivitele. A fémtető levétele után egy esernyőszerű alkalmi tetőt vihetnek magukkal az utasok rossz idő esetére. További újdonság, a LED-es első lámpák és a tolatókamera alkalmazása.
Az újdonságokat két csokorba szedtük, a másik csoportról ITT olvashat.