Szemben más gyártokkal, a Volkswagen nem egyszerűen átkozmetikázta az életpályája delelőjén járó Touareget, több mint 2300 eltérő elem van az autón. Igazodva a Volkswagen családi jegyekhez, a szabadidőautó is megkapta a krómozott hűtőmaszkot illetve a könnycseppes fényszórókat. Átformálták ezenkívül a lökhárítót és külső visszapillantókat is.
Hátul szintén a lökhárítót és a lámpákat rajzolták át a Volkswagen tervezői, de változtattak a kipufogóvégeken és a kocsi kapott egy kis spoilert is. Persze nem maradnak el a szokásos facelift fegyverek, az új karosszéria színek és könnyűfém felnik sem.
Új motor az Auditól
Az utastérben láthatatlan az első újítás, az ugyanis az üléseket érinti. Az első fotelek nyolc kilóval könnyebbek a korábbiaknál és áttervezték a formájukat. Kissé megújult a központi kijelző, amely nagyobb és jobban olvasható lett, és immár 3D-s képet is képes adni a navigációs rendszer.
A Touareg lesz az első terepjáró, amelybe a neves, high-end felszereléseket gyártó Dynaudio hifit épít. Tíz hangszóró és 620 wattos összteljesítmény költözik a kocsiba. A 2007-es modellt a Párizsi Autószalonon mutatják be a nagyközönségnek.
Jelenleg három dízel- és két benzinmotorral kapható a Touareg (persze nem egyszerre). A 2007-es modellévtől a kínálat egy V8-as benzinessel bővül. A 4,2 literes, közvetlen befecskendezéses motor legnagyobb teljesítménye 350 lóerő, e mellé 440 newtonméteres nyomaték társul.
ABS terepre
Világújdonságként az új Touareget felszerelik az ABSplus elnevezésű eszközzel. A szériában beépített rendszer laza talajon akár 20 százalékkal is csökkentheti a fékutat. Eddig a szabadidő-autók murvás, havas talajon vészfékezéskor instabillá váltak, és kormányozhatóságuk is romlott.
Az ABSplus rövid ideig hagyja blokkolni a kereket, ezzel elérve azt, hogy a kerekek előtt kis kupac föld, vagy hó alakuljon ki, ezzel javítva a lassulást, anélkül, hogy a rövid csúszás rossz hatással lenne az irányíthatóságra.
Feltűnik a Touaregben a távolságtartó (de nem visszafogott) elektronika is, amely lassítja illetve gyorsítja kocsit, illetve vészhelyzet esetén akár teljesen állóra fékezi azt. Ezt összekötötték azzal, hogy ha a vezető kezdi meg a lassítást, akkora a fékek már „előfeszítettek” legyenek, azaz nincs időveszteség a pedál benyomása és fékpofák zárása között.
Figyeli a holtteret
Újdonság még a Touaregben a sáv- és holttér figyelő rendszer is, amely az oldalsó szenzorokkal figyeli az autó melletti területet és a külső tükrökben elhelyezett jelzőfénnyel figyelmezettei a vezetőt, ha ütközésveszély áll fenn.
A balesetveszély csökkentése érdekében átdolgozták az ESP-t is. Ez a fenn említett fékelőfeszítés mellett esőben időnként a tárcsához nyomja a fékbetéteket így szárítva azokat. A fékasszisztens a fékezés végéig maximális nyomással lassít, illetve a fékek használatával menet közben csökkenti az alulkormányozottságot is.
Borulási szenzorral is ellátják a Touareget a jövőben. Ha az érzékelő szerint borulás fenyeget, a rendszer aktiválja az oldal és fejlégzsákokat, hogy csökkentse az esetleges sérüléseket.