Hát, innen sem ordít róla, hogy elektromos. Igaz, kipufogócsöve nincs, de azt sok belsőégésű motorral hajtott autónál is a lökhárító mögé rejtik. A két bumerángot utánzó lámpa úgy kanyarog, mintha együtt egy tölcsért akarnának formálni. Természetesen ledek világítanak bennük
Oldalról kerüli leginkább a feltűnősködést a nem egészen négy és fél méter hosszú Leaf. Ha nem is egyedi a formája, viszont nagyon hasznos. A légellenállási alaktényező csak 0,28, és a szélzaj is minimális. Sok viszont a fémfelület, ezért kilátás gyenge. A rák stílusban előadott, vagyis hátrafelé irányuló manővereket széria tolatókamera könnyíti meg
Még a műszerfal láttán sem hőkölhet hátra senki a meglepetéstől. A műanyagok sajnos mind kemények, de vígasztalhatjuk magunkat, hogy még ezzel is a Földet óvjuk, ugyanis többségük újrahasznosított. A középkonzol TFT kijelzője 7 col átlójú, színes, természetesen érintéssel vezérelhető
Na, ittmár van egy kis lézershow. Főleg, ahogy nagy villózások közepette feláll az LCD műszerfal. Bal oldalon az akkumulátor hőmérsékletének, jobbra a töltöttségének a kijelzője. Utóbbi mellett olvasható a pillnatnyi hatótávolság. Felül a sebességmérő, mallette balra digitális erdőt lehet ültetni - takarékos vezetéssel
21 fotó

Oldalról kerüli leginkább a feltűnősködést a nem egészen négy és fél méter hosszú Leaf. Ha nem is egyedi a formája, viszont nagyon hasznos. A légellenállási alaktényező csak 0,28, és a szélzaj is minimális. Sok viszont a fémfelület, ezért kilátás gyenge. A rák stílusban előadott, vagyis hátrafelé irányuló manővereket széria tolatókamera könnyíti meg

Oldalról kerüli leginkább a feltűnősködést a nem egészen négy és fél méter hosszú Leaf. Ha nem is egyedi a formája, viszont nagyon hasznos. A légellenállási alaktényező csak 0,28, és a szélzaj is minimális. Sok viszont a fémfelület, ezért kilátás gyenge. A rák stílusban előadott, vagyis hátrafelé irányuló manővereket széria tolatókamera könnyíti meg

Hogy milyen vezetni? Semmilyen. Pont ez benne a lényeg. A Nissan Leaf az első nagy sorozatban gyártott, szabadon megvásárolható, teljesen elektromos üzemű személyautó a világon, márpedig egy nagy gyártó csak akkor enged ki a kezéből egy új modellt, ha biztos benne, hogy nem kockáztat semmit. Ezért ritka a megjelenésében igazán innovatív tömegmodell: ha valami túl szokatlan, az rosszabb üzletileg, mint ha túl szokványos.

A Leaf tehát nagyjából semmiben nem néz ki és viselkedik máshogy, mint egy normális, automata váltós kompakt benzines kocsi. Csak nincs hangja és sokszor be kell dugni a konnektorba. Gajdán Miklós kolléga remekül leírt már mindent erről egy igazi, hosszabb tesztút után – a cikk itt olvasható.

Én most csak ezt a kicsit zaklatott zsebvideót tudom hozzátenni az eddigiekhez – figyeljék a kocsi hangját! Ami nincs:

a videó a hirdetés után indul
Nissan Leaf gyorsteszt
0 seconds of 56 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:56
00:56
 

Videó az élményről, pont olyan minőségben és terjedelemben, ahogy a bruttó ötperces próba engedte

Mint látható, nem a Leaf volt az egyetlen mozgó villanyautó. Míg tavasszal Genfben még a hibridautók álltak az események középpontjában, Párizs a villanyautókról szól. A Renault-kat és a Peugeot-kat már megmutattuk, hamarosan egy hosszabb írásban beszámolunk kisebb és kevésbé ismert cégek dolgairól is.