




Oldalról kerüli leginkább a feltűnősködést a nem egészen négy és fél méter hosszú Leaf. Ha nem is egyedi a formája, viszont nagyon hasznos. A légellenállási alaktényező csak 0,28, és a szélzaj is minimális. Sok viszont a fémfelület, ezért kilátás gyenge. A rák stílusban előadott, vagyis hátrafelé irányuló manővereket széria tolatókamera könnyíti meg
A Leaf tehát nagyjából semmiben nem néz ki és viselkedik máshogy, mint egy normális, automata váltós kompakt benzines kocsi. Csak nincs hangja és sokszor be kell dugni a konnektorba. Gajdán Miklós kolléga remekül leírt már mindent erről egy igazi, hosszabb tesztút után – a cikk itt olvasható.
Én most csak ezt a kicsit zaklatott zsebvideót tudom hozzátenni az eddigiekhez – figyeljék a kocsi hangját! Ami nincs:
Videó az élményről, pont olyan minőségben és terjedelemben, ahogy a bruttó ötperces próba engedte
Mint látható, nem a Leaf volt az egyetlen mozgó villanyautó. Míg tavasszal Genfben még a hibridautók álltak az események középpontjában, Párizs a villanyautókról szól. A Renault-kat és a Peugeot-kat már megmutattuk, hamarosan egy hosszabb írásban beszámolunk kisebb és kevésbé ismert cégek dolgairól is.