Ilyen Volvo még nem volt
Kőkemény terveket diktál a Volvo menedzsment: 65 ezer C30-as eladását várják, úgy hogy a vásárlók legalább kétharmada „outsider”, vagyis márkaidegen legyen. Annak, aki eddig egyes BMW-t, Audi A3-ast, netán Mercedes A-osztályt választott, vagy csak kacérkodott velük, most ideje elgondolkodnia az új kis Volvón.

A legbiztonságosabbnak szánják

Annak ellenére, hogy a C30-as 22 cm-rel rövidebb, mint az S40-es, biztonsági színvonala mégis azonos azzal, még ráfutásos balesetek esetén is, ebben a fejlett karosszériaszerkezet játszik fontos szerepet. Nem kisebb célt tűztek ki maguk elé a Volvo tervezői annál, hogy a kocsi kategóriájában a legbiztonságosabb legyen.

Hála az égnek az autó megőrizte a tanulmányautó formáját, tipikus Volvo. Megmaradt a dinamikus orr-rész az egymással szöget bezáró fényszórókkal és az alacsony, széles hűtőráccsal. Oldalról nézve a kontrasztos színű kerékjáratok és a lejtős tetővonal teszik dinamikussá az új C30-as profilját.

Nagyvárosi fiataloknak

Nem hiányzik a Volvókra oly jellemző az övvonalon végigfutó váll sem, újdonság viszont az üveg csomagtérajtó, amely egyértelműen azonosíthatóvá teszi a C30-ast. Az új C30-as célcsoportja egyedül élő fiatalokból vagy olyan fiatal párokból áll, akik intenzív, városias életet élnek. Számukra igen fontos szempont a dizájn és a jó menettulajdonságok.

Éppen ezért a sorozatgyártású modellek, akár két színű karosszériával is megrendelhetők, és akár tanulmányautón látott fehér-barna összeállítást is választható. „Olyan embereket szeretnénk megszólítani, akik szeretnek vezetni.”- áll a Volvo közleményében, ezért a kocsi karosszériája kompakt és merev, kiemelkedő fontosságúan kezelték a kormányzás precíz reakcióját és a minimális karosszériamozgást. Akinek ez a hangolás is kevés lenne, azok az 18 colos kerekeket és sportosabb futóművet is kérhet a kocsihoz.

Papíron is csak négyszemélyes

Az utastérben négy felnőttnek jut hely, miután hátul is két különálló ülést alakítottak ki. A hátsó üléseket enyhén a kocsi középvonala felé tolták, állítólag így jobb a térérzet, és nem mellesleg az oldalkárpitokban komoly mélységű rakodóhelyeket lehetett kialakítani.

100 és 220 lóerő között

Öt benzines és három dízelmotorral kerül forgalomba a Volvo C30-as. Lesz 1.6-os 100 lovas benzines, de készül 2,5-ös turbómotor 220 lóerővel. Hasonlóan tág határok között mozog a dízel paletta is, 109-180 lóerő között lehet válogatni.

Olyan elemek teszik kényelmessé illetve biztonságossá az autót, mint a levegőminőség-javító aktív- és pollenszűrővel felszerelt légkondicionáló. Egy eszköz folyamatosan figyeli a bejövő levegő szénmonoxid szintjét, és ha ez túl magassá válik, akkor bezárja a légbeömlőket.

Dynaudio hifivel

Szériafelszerelés a kis Volvóban az intelligens vezetői információs rendszer, mely a jármű egyes rendszereitől érkező jelek alapján eldönti, hogy a vezetőhöz érkező, biztonsági szempontból lényegtelen információk – mint például szöveges üzenetek vagy bejövő hívások – továbbmehetnek-e, vagy késsenek, amíg a vezető kevésbé elfoglalt a helyzet megoldásával.

Ahogy az megszokott a Volvónál ezúttal is kiváló minőségű hifi kerül a kocsikba. A cég „a világ legjobb gyári beépítésű audio rendszerét” ígéri a vevőknek. Ebben 5×130 wattos digitális erősítő és a dán Dynaudio által szállított 10 hangszóró szerepel.

benzinmotorok
T5 220 LE/ 320 Nm
2.4i 170 LE / 230 Nm
2.0 145 LE / 185 Nm
1.8 125 LE / 165 Nm
1.6 100 LE / 150 Nm

dízelmotorok
D5 (2.4) 180 LE / 350 Nm
2.0D 136 LE / 320 Nm
1.6D 109 LE / 240 Nm