Megnéztük Párizsban a BMW első egyterűjét, amely elsőkerék-hajtásával és a hibridhajtásban bevetett háromhengeres motorral is nagyon eltér attól, amit a BMW-től megszoktunk.
Megnéztük Párizsban a BMW első egyterűjét, amely elsőkerék-hajtásával és a hibridhajtásban bevetett háromhengeres motorral is nagyon eltér attól, amit a BMW-től megszoktunk.
Fotó megosztása:
Thomas Würtele termékmenedzserként irányítja a kis és kompakt modellek fejlesztését a BMW-nél
Thomas Würtele termékmenedzserként irányítja a kis és kompakt modellek fejlesztését a BMW-nél
Fotó megosztása:
Nehezen látható a céges vásárlások dominanciája miatt, hogy végül nők vagy férfiak járnak-e az itthon eladott autókkal - mondta Paul de Courtois, a BMW-importőr igazgatója
Nehezen látható a céges vásárlások dominanciája miatt, hogy végül nők vagy férfiak járnak-e az itthon eladott autókkal - mondta Paul de Courtois, a BMW-importőr igazgatója
Fotó megosztása:
Összesen 12 BMW és 6-8 MINI alapjait adhatja az új technika. Hosszuk 3,8 és 4,5 méter között lesz
Összesen 12 BMW és 6-8 MINI alapjait adhatja az új technika. Hosszuk 3,8 és 4,5 méter között lesz
Fotó megosztása:
Szemből lehetne X1 vagy X3 is. A 190 lóerős tanulmány benzines turbómotorja háromhengeres és az első kerekeket hajtja, a hátsókat a hibridhajtás villanymotorja forgatja. Százra gyorsulása nem egészen 8 másodperc, benzinfogyasztása 2,5 liter/100 km, mert villanyautóként is elmegy 30 kilométert a konnektorról tölthető akkumulátorral
Szemből lehetne X1 vagy X3 is. A 190 lóerős tanulmány benzines turbómotorja háromhengeres és az első kerekeket hajtja, a hátsókat a hibridhajtás villanymotorja forgatja. Százra gyorsulása nem egészen 8 másodperc, benzinfogyasztása 2,5 liter/100 km, mert villanyautóként is elmegy 30 kilométert a konnektorról tölthető akkumulátorral
Fotó megosztása:
Mindent megtettek a designerek, hogy valódi BMW-nek tűnjön
Mindent megtettek a designerek, hogy valódi BMW-nek tűnjön
Fotó megosztása:
A Kecskeméten is gyártott B-osztály a fő ellenfél
A Kecskeméten is gyártott B-osztály a fő ellenfél
Fotó megosztása:
A BMW-hez képest sem mutat rosszul az új Kia Carens
A BMW-hez képest sem mutat rosszul az új Kia Carens
Fotó megosztása:
Ez a Carens harmadik generációja
Ez a Carens harmadik generációja
Fotó megosztása:
Jellegében a BMW egyerűjéhez hasonlít a Honda FR-V is, de a német autóban nem három, hanem két ülés lesz az első sorban
Jellegében a BMW egyerűjéhez hasonlít a Honda FR-V is, de a német autóban nem három, hanem két ülés lesz az első sorban
Fotó megosztása:
Benzines és dízelmotorok mellett hibridváltozat is lehet a sorozatgyártású modellből
Benzines és dízelmotorok mellett hibridváltozat is lehet a sorozatgyártású modellből
Fotó megosztása:
A MINI-vel közös technika nem azonos megoldásokat jelent, egyforma bázison más lehet az autók nyomtávja és tengelytávja is, variálható az első és a négykerék-hajtás
A MINI-vel közös technika nem azonos megoldásokat jelent, egyforma bázison más lehet az autók nyomtávja és tengelytávja is, variálható az első és a négykerék-hajtás
Fotó megosztása:
A hátsó ülések alatt vannak az akkumulátorok, a pad ezért nem tologatható. Van rá esély, hogy a sorozatgyártású verzióban a variálhatóság ne merüljön ki a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla lehajtásában
A hátsó ülések alatt vannak az akkumulátorok, a pad ezért nem tologatható. Van rá esély, hogy a sorozatgyártású verzióban a variálhatóság ne merüljön ki a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla lehajtásában
Fotó megosztása:
4,35 méteres hosszal a BMW is csak elsőkerék-hajtású autóban tud kialakítani ekkora belső teret
4,35 méteres hosszal a BMW is csak elsőkerék-hajtású autóban tud kialakítani ekkora belső teret
Fotó megosztása:
Sok hely, jó variálhatóság, kompakt külső méretek, minél csekélyebb gyártási költség: a korlátok közösek. Nagyon mást a BMW sem tud kihozni a kompakt egyterűből, mint a Honda az FR-V, a Mercedes-Benz a B-osztály vagy a Kia az új Carens esetében
Sok hely, jó variálhatóság, kompakt külső méretek, minél csekélyebb gyártási költség: a korlátok közösek. Nagyon mást a BMW sem tud kihozni a kompakt egyterűből, mint a Honda az FR-V, a Mercedes-Benz a B-osztály vagy a Kia az új Carens esetében
Fotó megosztása:
5-10 éve a Touring modellekre nem volt kereslet hazánkban. Népszerűségük az utóbbi években nő, de messze van a nyugat-európaitól
5-10 éve a Touring modellekre nem volt kereslet hazánkban. Népszerűségük az utóbbi években nő, de messze van a nyugat-európaitól
Fotó megosztása:
Thomas Würtele termékmenedzserként irányítja a kis és kompakt modellek fejlesztését a BMW-nél
Thomas Würtele (jobbra) termékmenedzserként irányítja a kis és kompakt modellek fejlesztését a BMW-nél
Nem sötétült el az ég, nem kezdett omlani a vakolat és nem zuhant mélybe a részvényárfolyam sem, de valami végérvényesen megváltozott 2010. március 17-én. Ekkor, a BMW éves közgyűlésén jelentette be a cég igazgatósága, hogy elsőkerék-hajtású modellek is készülnek majd BMW márkanévvel.
Raumfunktionales Konzept
Köztük lesz az a családi autó, amit a gyári emberek véletlenül sem hívnának egyterűnek, mert a BMW szerint ez nem hangzik túl vonzóan, legalábbis az ő arculatukhoz nem illene. Praktikus belső tere miatt a készülő kocsit inkább „raumfunktionales Konzeptként” emlegetik. A szériaautóhoz igen közeli verzióját Concept Active Tourer láthatjuk a Párizsi Autószalonon. A tanulmányautó kapcsán az elsőkerék-hajtású BMW-kről beszélgettünk Thomas Würtele úrral, aki a kis és kompakt modellek fejlesztését irányítja.
Sok hely, jó variálhatóság, kompakt külső méretek, minél csekélyebb gyártási költség: a korlátok közösek. Nagyon mást a BMW sem tud kihozni a kompakt egyterűből, mint a Honda az FR-V, a Mercedes-Benz a B-osztály vagy a Kia az új Carens esetében
Összesen 12 BMW és 6-8 MINI alapjait adhatja az új technika. Hosszuk 3,8 és 4,5 méter között lesz
Összesen 12 BMW és 6-8 MINI alapjait adhatja az új technika. Hosszuk 3,8 és 4,5 méter között lesz
A gyári terminológiában UKL, azaz untere Klasse (alsó osztály) néven futnak az elsőkerekes alkatrészkészletre épülő autók. Lehetne kompakt vagy klein (kicsi) is, de így őszintébb az elnevezés. Az új padlólemezre akár 20 különféle modell épülhet, külön számítva például a következő 1-es széria kabrióját, három és ötajtós változatát valamint az egyszer majd a MINI Clubmant, Countrymant, Roadstert stb. leváltó autókat.
Első vagy összkerékhajtás
„Az alapok mindkét márkánál közösek. Azt is mondhatnám, hogy az alsónemű azonos és minden, amit az ügyfél lát, az eltérő” – vázolja az alapelveket a szakember. A közös technika nem azonos megoldásokat jelent, egyforma bázison más lehet az autók nyomtávja és tengelytávja is, variálható az első és a négykerék-hajtás.
Ez lenne a női BMW?
Nehezen látható a céges vásárlások dominanciája miatt, hogy végül nők vagy férfiak járnak-e az itthon eladott autókkal – mondta Paul de Courtois, a BMW-importőr igazgatója
Nehezen látható a céges vásárlások dominanciája miatt, hogy végül nők vagy férfiak járnak-e az itthon eladott autókkal – mondta Paul de Courtois, a BMW-importőr igazgatója
Párizsban alkalmunk nyílt beszélgetni Paul de Courtois úrral, a BMW Magyarország ügyvezető igazgatójával, akit a hazai piacról és a családi BMW-k esélyeiről kérdeztünk.
– Női BMW lesz a Concept Active Tourer szériaváltozata?
– Nincs ilyen megosztás, kínálatunkat nem választjuk szét hölgyeket és férfiakat megcélzó modellekre.
– Mekkora a hölgyvásárlók aránya hazánkban a világszerte megszokotthoz képest?
– A céges vásárlások dominanciája miatt nehezen állapítható meg, hogy végül nők vagy férfiak járnak-e az értékesített autókkal. Magyarországon az átlagosnál nagyobb a férfiak aránya, kevesebb a magas beosztású nő, akinek lehetősége van saját BMW-t venni. A MINI esetében kiegyensúlyozott a megoszlás, a világszerte jellemző 50:50 arányhoz igazodik.
5-10 éve a Touring modellekre nem volt kereslet hazánkban. Népszerűségük az utóbbi években nő, de messze van a nyugat-európaitól
5-10 éve a Touring modellekre nem volt kereslet hazánkban. Népszerűségük az utóbbi években nő, de messze van a nyugat-európaitól
– Mennyibe kerülhet az új egyterű? A 3-as kombi alatti ársávban lehet?
– Bár a vállalat valóban piacra kíván lépni vele, ez jelenleg még egy tanulmányautó. Túl korai volna az itteni áráról beszélni.
– Van kereslet hazánkban a családibb BMW-kre?
– Magyarországon 5-10 éve a Touringok aránya a nullához közelített, de az utóbbi években nő a kombik népszerűsége. Egyre többen igénylik a tágasabb és jobban variálható modelleket, nemcsak a 3-as, de az 5-ös sorozatból is. Tavaly az 5-ösből hat limuzinra jutott egy Touring, a 3-as esetében még magasabb ez az arány. A kombi részesedése megközelíti a 20 százalékot.
Mindent megtettek a designerek, hogy valódi BMW-nek tűnjön
Mindent megtettek a designerek, hogy valódi BMW-nek tűnjön
Több tervvel kapcsolatban még nincs döntés, de összesen 12 BMW és 6-8 MINI alapjait adhatja az új technika – avat be a részletekbe Würtele. Az autók hossza 3,8? és 4,5 méter között lesz, amiből rögtön következtethetünk két dologra.
Az egyik: a jövőre bemutatandó új MINI nem nő túl sokat a 372,3 centis mostanihoz képest. A másik, hogy készülhet egy nagyobb, akár 5+2 üléses családi autó is, mert az ötszemélyes Concept Active Tourer 4,35 méteres hossza még megenged némi toldást.
A Jaguar, a Lexus és a Mercedes-Benz már túlesett ezen
A Mercedes-Benz, a Jaguar illetve a CT 200h óta a Lexus is túl van a kisebb és elöl hajtó autók bevezetésén, de ugyanez a BMW-nél nagyobb sokkal járhat. A BMW arculatának egyik sarokköve a hátsókerék-hajtással elért dinamika, a pontos kormányzás és az 50:50-et közelítő súlyleoszlás az első és a hátsó kerekek között. Mindez az új technikával nem valósítható meg az eddigi szinten, főleg nem egy fronthajtású egyterűvel.
Szemből lehetne X1 vagy X3 is. A 190 lóerős tanulmány benzines turbómotorja háromhengeres és az első kerekeket hajtja, a hátsókat a hibridhajtás villanymotorja forgatja. Százra gyorsulása nem egészen 8 másodperc, benzinfogyasztása 2,5 liter/100 km, mert villanyautóként is elmegy 30 kilométert a konnektorról tölthető akkumulátorral
Ám 4,5 méter alatt a családi autók között szükségszerűség az elsőkerék-hajtás, nemcsak a gyártási költségek leszorítása miatt. „Belépünk egy szegmensbe, ahol elvárás az igen tágas belső tér, de nagyon kompakt külsővel. Kétségtelenül kihívás a BMW-nek az elsőkerék-hajtású modellek fogadtatása, de a MINI-vel 2001 óta bizonyítjuk, hogy ezzel a technikával is tudunk nagyon jól vezethető autót csinálni ” – indokolja Würtele a döntést. Kíváncsian várjuk, mit sikerül kihozni az új technikából. Legkorábban jövőre lesz erre esélyünk, akkor jelenhet meg a BMW első elöl hajtó autója a Concept Active Tourer szériaváltozataként.