A Kia cee’d-nek, a Hyundai Arnejs-nek nevezi autóját, amelyek fő feladata a Golf és az Astra által képviselt alsó középkategória komoly megszorítása. A Kia és a Hyundai újdonsága két kategória közötti, mivel a kompakt autóknál valamivel nagyobb tengelytáv majdhogynem középkategóriás belső méretet ad. Ez persze még nem elég a sikerhez, a legfontosabb, hogy az ár jó legyen. Mivel Európában készülnek az autók, joggal számít a konszern arra, hogy a korábbinál olcsóbban tudja adni autóit.
A Kia cee’d-ből rögtön háromféle verziót láthatunk, a hagyományos ferdehátú mellett feltűnt egy kombi és egy sportosabb háromajtós tanulmány. Először az ötajtós autó valósul meg, melyet szép sorban követ a kombi és a háromajtós fél-fél éves késéssel. A Kia rögtön egyedi akciót is kiagyalt a még nagyobb hírverés érdekében: hét év vagy 150 000 km-re kiterjedő garanciát kínálnak autóikhoz, melyből 5 év teljes körű, 2 év a hajtásláncra terjed ki, és feltétele a rendszeres szakszerű szerviz.
Hasonló akcióról a Hyundainál nem tudunk, ők főleg az árra és a formára építenek. Beülni még nem lehetett ugyan, de a Kia felépítéséből kiindulva a Hyundai sem okozhat csalódást. A gyár ráadásul előrántotta a talonból a Coupe új formatervét is, ezzel kétfrontos támadást indítanak az európai piacon.