Jaj-jaj! Támadnak a koreaiak
Tavaly már hatodik helyen zárt a Hyundai és a Kia a legyártott személyautókat, haszonjárműveket és egyéb sokkerekűt együttvéve, 2010-re a világ 5 legnagyobb autógyártója közé akarnak belépni. Ehhez európai mércével vonzó és jó áron adott autó kell, amit a koreaiak is jól tudnak. Csehországban már készül a gyár, ahonnan a Hyundai egy alsó középkategóriás autót indít hódító útjára (érdekes megjegyezni, hogy a koreaiak „hándéj”-nek mondják nagyra becsült márkájukat) . A szlovákiai Zsolnán pedig alig várják már, hogy beinduljon az új Kia gyártása.

A Kia cee’d-nek, a Hyundai Arnejs-nek nevezi autóját, amelyek fő feladata a Golf és az Astra által képviselt alsó középkategória komoly megszorítása. A Kia és a Hyundai újdonsága két kategória közötti, mivel a kompakt autóknál valamivel nagyobb tengelytáv majdhogynem középkategóriás belső méretet ad. Ez persze még nem elég a sikerhez, a legfontosabb, hogy az ár jó legyen. Mivel Európában készülnek az autók, joggal számít a konszern arra, hogy a korábbinál olcsóbban tudja adni autóit.

A Kia cee’d-ből rögtön háromféle verziót láthatunk, a hagyományos ferdehátú mellett feltűnt egy kombi és egy sportosabb háromajtós tanulmány. Először az ötajtós autó valósul meg, melyet szép sorban követ a kombi és a háromajtós fél-fél éves késéssel. A Kia rögtön egyedi akciót is kiagyalt a még nagyobb hírverés érdekében: hét év vagy 150 000 km-re kiterjedő garanciát kínálnak autóikhoz, melyből 5 év teljes körű, 2 év a hajtásláncra terjed ki, és feltétele a rendszeres szakszerű szerviz.

Hasonló akcióról a Hyundainál nem tudunk, ők főleg az árra és a formára építenek. Beülni még nem lehetett ugyan, de a Kia felépítéséből kiindulva a Hyundai sem okozhat csalódást. A gyár ráadásul előrántotta a talonból a Coupe új formatervét is, ezzel kétfrontos támadást indítanak az európai piacon.