Egy zártkörű estélyen korábban már megmutatta legújabb modelljét a Land Rover. Akkor a Range Rover Evoque-ról mindössze egy hivatalos fotót kaptunk. Eddig kellett várni, hogy kívül-belül részletesen megismerjük és a műszaki adatokhoz is hozzájussunk.

Kisgép a Range Rovertől 1
Kisgép a Range Rovertől 19


Az autó alig változott az LRX tanulmányhoz képest, megőrizte annak sportos megjelenését, ami köszönhető a LED-es fényszórókkal rajzolt morcos tekintetnek is. Az Evoque 4,32 méter hosszú és 1,78 méter magas, ezzel nemcsak a Range Rover Sportnál rövidebb, de a Land Rover Freelandernél is, miközben azonos magasságúak.

Egyelőre a kupészerű háromajtóst ismerjük, de kémfotókon már láttuk, hogy készül majd praktikusabb, ötajtós variáns is.

Belül egyértelműen érződik, hogy drága autóról van szó, a képek alapján az anyagminőség kiváló, nemcsak az üléseket és az ajtókat, de a műszerfalat is bőr borítja. Ez persze a csúcsmodell, az egyszerűbb kivitelbe szimpla varrású bőr kerül, az alapváltozatban pedig szövetkárpit várja az utasokat. Rendelhető teljes üvegtető is, ami különösen otthonossá teszi a belvilágot.

Kisgép a Range Rovertől 20


A formák nem az angol arisztokráciát, sokkal inkább a yuppie irányt követik, vagyis a jól kereső, karrierista fiatalok autója az Evoque. A háromküllős kormány, a csőbe bújtatott műszerek a vezetés élményét hangsúlyozzák. A belső teret a 8 colos érintőképernyő folytatásaként széles középkonzol vágja ketté, rajta a Jaguarnál már látott, mosógépgombszerű váltókapcsolóval, az automata váltóval szerelt modelleknél.  

Kezdetben háromféle motorral készül, mindegyik négyhengeres. A 2,2 literes dízel választható 150, illetve 190 lóerővel. A modellhez készült egy vadiúj, 2,0 literes, turbós benzinmotor is, amelynek teljesítménye 240 lóerő.

Ez a Range Rover eddigi legkönnyebb és legtakarékosabb modellje, de utóbbi nemcsak a motorok érdeme. Folytatva a Land Rover hagyományait, az Evoque négykerék-hajtással készül, de nem csak azzal, a típus megvásárolható lesz egyszerűbb és olcsóbb fronthajtásos kivitelben is. Az autó mozgását hétféle különböző elektronika segíti, kipörgésgátló, menetstabilizáló, lejtmenetvezérlő, hegymeneti indulássegéd, borulásgátló stb.

Természetesen az autó rengeteg kényelmi extrával felszerelhető, automata parkoló rendszer, az autó körüli területet figyelő ötkamerás rendszer, holttérfigyelő rendszer, digitális és műholdas televízió, képernyők a hátsó utasok számára, fűthető szélvédő és kormány – csak néhány ezek közül.

A Range Rover Evoque premierjét a jövő héten, a Párizsi Autószalonon tartja a márka, értékesítését 2011 nyarán kezdik. A hivatalosan Land Rover Range Rover Evoque néven futó modell igazi világautónak ígérkezik, 160 országban forgalmazzák majd. Nevét is úgy választották meg, hogy az mindenhol jól csengő legyen.