Olcsó, négyajtós modellek fejlődő és félfejlett piacokra: Skoda Rapid, Peugeot 301 és egy erősen átdolgozott Dacia Logan
Olcsó, négyajtós modellek fejlődő és félfejlett piacokra: Skoda Rapid, Peugeot 301 és egy erősen átdolgozott Dacia Logan
Fotó megosztása:
Januárban kezdődik a 301 magyarországi értékesítése. Háromhengeres,1,2 literes benzines motorja 72, az 1,6-os 115 lóerős. Az egyetlen díel az 1,6 HDi 92 lóerővel
Januárban kezdődik a 301 magyarországi értékesítése. Háromhengeres,1,2 literes benzines motorja 72, az 1,6-os 115 lóerős. Az egyetlen díel az 1,6 HDi 92 lóerővel
Fotó megosztása:
Háromhengeres, 898 köbcentis benzines turbómotorral 4,8 liter fogyaszt a Logan. Ennyire modern motorra nem számítottunk a Daciánál
Háromhengeres, 898 köbcentis benzines turbómotorral 4,8 liter fogyaszt a Logan. Ennyire modern motorra nem számítottunk a Daciánál
Fotó megosztása:
Novemberben lesz kapható a Rapid, árát még nem tudjuk
Novemberben lesz kapható a Rapid, árát még nem tudjuk
Fotó megosztása:
486+20 literes a csomagtér a padló alatti rekesszel
486+20 literes a csomagtér a padló alatti rekesszel
Fotó megosztása:
550 literes a Rapid csomagtere, 510 a Logané, de egyedül a Skodáé nyílik hatalmas ötödik ajtóval
550 literes a Rapid csomagtere, 510 a Logané, de egyedül a Skodáé nyílik hatalmas ötödik ajtóval
Fotó megosztása:
A Sanderóval együtt szépült meg a Logan
A Sanderóval együtt szépült meg a Logan
Fotó megosztása:
A Loganénál szebb a műszerfal, de nagyon érezni a spórolást az anyagokon
A Loganénál szebb a műszerfal, de nagyon érezni a spórolást az anyagokon
Fotó megosztása:
Igényesebb lett az eddiginél, de még mindig olcsó belül a Logan
Igényesebb lett az eddiginél, de még mindig olcsó belül a Logan
Fotó megosztása:
Ránézésre jól mutat a műszerfal, de minden műanyag kemény a Skodában is
Ránézésre jól mutat a műszerfal, de minden műanyag kemény a Skodában is
Fotó megosztása:
Januárban kezdődik a 301 magyarországi értékesítése. Háromhengeres,1,2 literes benzines motorja 72, az 1,6-os 115 lóerős. Az egyetlen díel az 1,6 HDi 92 lóerővel
Januárban kezdődik a 301 magyarországi értékesítése. Háromhengeres,1,2 literes benzines motorja 72, az 1,6-os 115 lóerős. Az egyetlen díel az 1,6 HDi 92 lóerővel
Az orosz, észak-afrikai, kelet-európai és dél-amerikai autópiac közös jellemzője a permanens igény a négyajtós, klasszikus formájú, nagy csomagtartójú családi autókra. Ezek a kocsik általában Nyugat-Európában puritánnak és primitívnek, Észak-Amerikában nevetségesen alulmotorizáltnak és keménynek hatnak, de a fejlődő piacokon az ilyesfajta olcsó limuzin azt fejezi ki, hogy a tulajdonos befutott, sikeres ember.
A Párizsi Autószalonon a Citroën C-Élysée-vel együtt összesen négy olyan kocsi is látható, amelyek a fenti kereslet kielégítésére születtek. Ez a három autó egyfajta minőségi sorrendet is képez: a Dacia Logan a legegyszerűbb, legolcsóbb modell egy nagy gyártó másodmárkájától, a Peugeot 301 az észak-afrikai legenda, az 504-es sikerének megismétlésére hivatott.
A Skoda Rapid igazi német autó, egy józan választásnak, olcsó kocsinak marketingelt márka mögé rejtve.
A Sanderóval együtt szépült meg a Logan
A Sanderóval együtt szépült meg a Logan
Alábbi videónkban sorra végigültük a kocsikat. A Peugeot-ban megrémített a rettenetes váltó, a Daciában kiszúrtuk, hogy a Lodgy egyterű komplett műszerfala került az első ülések elé, a Skodában pedig megállapítottuk, hogy a Volkswagen továbbra is olyan kocsikat gyárt, amik legalább annyival unalmasabbak a franciáknál, mint amennyivel meggyőzőbben kattannak a kapcsolók, csapódnak az ajtók bennük.
(Mivel a mikrofon az egyik bőröndünk mélyén maradt, tulajdonképpen az egész felvétel egy ordas nagy hanghiba – elnézést kérünk.)
A Logan csomagtartója 510, a 301-esé 506 (ebből 20 a csomagtér padlója alatt), a Skoda Rapidé 550 literes és remekül pakolható az üveggel együtt nyíló csomagtérajtón át. Aki pakolni vesz lépcsős olcsót, a Skodával lesz a legboldogabb.
Részletesebb beszámolókkal a menetpróbák és persze az első tesztautó megérkezése után jelentkezünk ám a Rapid iránt érdeklődőknek már addig sem kell várni, hiszen a cseh-német olcsó szedánt már vezettük pár hete.