Semmi különlegeset nem hozott a 2005-ben bemutatott Toyota Hilux, szinte az összes konkurens modell erősebb nála, a vevők mégis szeretik. Tavaly 39 000 fogyott belőle Európában, amivel jelentős, 22 százalékos piaci részesedést szerzett. 2009-ben viszont már 47 ezer darab a cél. Ez nem is lehetetlen, tekintve, hogy megújult a Toyota pickupja. Nem is akárhogy!
Kezdjük rögtön a lényeggel: kéttagúra bővült a motorkínálat. A 120 lovas 2,5-es turbódízel mellett a Land Cruiser 3000-es motorja is elérhető lesz. Az új dízel 177 lóerős, míg maximális nyomatéka 360 newtonméter.
Míg a gyengébb változat szimpla hátsókerék-hajtással is kapható, addig a 3.0 D-4D csak összkerékhajtással kerül forgalomba. Ötfokozatú manuális váltó helyett felárért egy szintén ötös automata is kérhető, amivel ugyan a 8,3 literes átlagfogyasztás 8,9-re emelkedik, viszont a végsebesség szintén több egy ötössel, 175 km/óra.
Az immár erőben is helyretett Hilux külsőleg is ütős lett. Ez elsősorban az új hűtőmaszknak köszönhető, de a lökhárító is más. Ezen túlmenően az új színek és felnik jelentik a különbséget a jelenlegi modellhez képest. Belül az új formájú kormánykerék és az átalakított középkonzol tűnhet fel, egyes kapcsolók és az automata klímaberendezés is újak.
Ahogy jelenleg, úgy a 2009-es Hilux is háromféle karosszériával készül, a szimpla kétajtós mellett nyújtott és duplakabinos változat is lesz.