Itt az új Chevrolet Aveo. A kisautó szinte változatlanul követi az év elején, Detroitban leleplezett tanulmány megjelenését.
Maradt a Sparknál bevetett, szögletes, de lendületes forma, amely kifejezetten sportos karakterré teszi a kis Chevyt. Az összeszűkülő lámpatestekbe bújtatott két kerek lámpa és a méretes hűtőmaszk legalábbis egy GTI-t sejtet. Hátul egy kis spoiler keretezi az üveget, de érdekes a hátsó kilincsek elrejtése is. A cél egyértelműen a fiatal vásárlók megnyerése – tőlünk nyugatabbra, nálunk pedig a családok körében is sikerrel indulhat, főként ha a Chevrolet tartja magát a jó szokásához és olcsón kínálja majd.
Bár képet nem közölt róla, a Chevrolet közleménye elárulja, hogy az utastér sem változik a tanulmányautóhoz képest. A műszeregység a sportmotorokéhoz hasonlóan kettős lesz, azaz a fordulatszámmérő analóg, míg a sebességjelző digitális.
Az új Aveo négyhengeres motorokkal készül, amelyek között immár nemcsak benzines, de dízelmotorok is lesznek. A motorok a legújabb technológiát hordozzák, változó szelepvezérlés és szelepnyitás, illetve közös nyomócsöves befecskendezés.
Az 1,2 literes benzines 86, az 1,4-es 100 lóerős. Dízelből 1,3-as kerül a kisautóba, 75 és 95 lóerős teljesítménnyel, mindkettőhöz tartozik motorleállító Stop&Start rendszer is. Hatfokozatú automata váltóval is rendelhető lesz az 1,4-es benzines, a többi motortól függően öt-, illetve hatfokozatú manuális váltót kap.
Az autóra igazán komoly feladat vár, hiszen Európa legnépszerűbb kategóriájában indul, ha sikeres lesz az a márka megítélését, jövőjét alapvetően határozza meg. Persze nemcsak a fiatalokra számít a Chevy, a családosok számára az Orlando egyterű és a Cruze ötajtós mutatkozik be a Párizsi Autószalonon.
Magyarországon jövő év közepén mutatkozik be az Aveo, egy időben a Cruze ötajtós variánsával. Később természetesen bővül a sor, szedán is lesz az Aveóból.