Kissé vicces, de a tökéletesen sorozatgyártásra kész GTI-t tanulmányautóként mutatta be a Volkswagen a Párizsi Autószalonon. A leleplezésre igazi nagyágyúk érkeztek, a VW vezetői mellett a legendás Jacky Ickx és a márka ralipilótája, Sebastien Ogier is jelen volt.
Elődjéhez hasonlóan nem hivalkodik túlságosan sportosságával az autó, lökhárítói, hűtőmaszkja kissé más, keréktárcsái nagyobbak, mint a hagyományos modelleknél. Belül már több az izgalom a sportüléseket immár szokásosan kockás üléshuzat borítja, a pedálsor fém, a sportkormányt és a váltókart piros varrás díszíti.
Továbbra is 2,0 literes turbómotor kerül a GTI-be, de közvetlen-befecskendezéses motor most erősebb, ráadásul kétféle teljesítménnyel készül. A hatfokozatú manuális sebességváltó helyett választható hatsebességes duplakuplungos automata is.
Most először úgynevezett teljesítménycsomagot is kínál a Volkswagen a GTI-hez, amely azonban nem motorteljesítményben nyújt sokat. A plusz 10 LE teljesítmény 0,1 másodpercet jelent gyorsulásban és lehetőséget biztosít a 250 km/órás tempó átlépésre is. Ennél többet jelenthetnek egy sportos vezetőnek a csomag részeként kínált önzáró differenciálmű és a nagyobb méretű féktárcsák.
Igazi újdonság a Volkswagennél a GTI-nél használt változó áttételű kormányzás, amely lassú tempónál könnyű manőverezhetőséget, nagy tempónál viszont közvetlenebb irányítást ad. Várhatóan az autó sorozatgyártását követően más modellekben is elérhető lesz.
A hetedik generációs VW Golf GTI jövő év elején kerül piacra Európában, három- és ötajtós karosszériával egyaránt.