DRIVe néven alacsony fogyasztásra, illetve károsanyag-kibocsátásra kihegyezett modellekkel bővíti palettáját a Volvo. Készül ilyen a C30, az S40 és a V50 típusból is. Az autók a tavalyi Frankfurti Autószalonon kiállított C30 Efficiency tanulmány technikáját öröklik.

Számos módosítást végeztek a járművek karosszériáján a kisebb légellenállás eléréséhez. 10 milliméterrel alacsonyabbra ültetik a karosszériát, új spoilert helyeznek el a lökhárító alatt, illetve egyes modelleken hátul is zártabb hűtőnyílást alakítanak ki, a levegőt pedig szélterelővel irányítják a motortérben.

Ideje váltani
Kis ellenállású abroncsokkal

Kis ellenállású abroncsokkal

Kis ellenállású abroncsokkal


A kocsi padlóján is szabályozzák a levegő áramlását, ahogy a speciális keréktárcsák is ezt a célt szolgálják. Utóbbiakra egyébként a Michelin alacsony gördülési ellenállású abroncsai kerülnek.

1,6 literes turbódízel motorral készülnek a DRIVe modellek, amelyeknél változtattak a hűtésen, a vezérlésen, illetve a szervokormány működésén. Nem kerülte el az átalakítást a sebességváltó sem, hosszabbra vették a negyedik és ötödik fokozatot, így a motor alacsonyabb fordulatszámon üzemelhet. Emellett a váltóolaj is spéci, kisebb súrlódással ken. Miután kiemelkedő fontosságú a megfelelő vezetési stílus is, ezért a műszerfalon az ideális fokozatot kijelzi az autó.

Ennek eredményeként a Volvo C30 4,4 literes átlagfogyasztást produkál, míg az S40 és a V50 modell 0,1 literrel többel üzemel. A járművek károsanyag-kibocsátása is figyelemre méltó, előbbié 115, utóbbiaké 118 gramm/km.