Új BMW X5 hét üléssel
A hivatalos bemutatásra még várni kell, de az első képek már megjelentek az új BMW X5-ről. A jelenleg is kapható modellt 1999-ben mutatták be, azóta összesen 580 ezer darab fogyott a szabadidőautóból, amelyet elsősorban az amerikai piac igénye miatt fejlesztett ki a BMW.

Nagy vonalakban megmaradt az előd formája, annak ellenére, hogy a kocsi hossza húsz centimétert nőtt. Most 4,85 méteres az X5, a szélessége pedig 1,95 méter. A növekedésnek köszönhetően immár nemcsak öten, de heten is utazhatnak a BMW nagyobbik szabadidőautójával. Ilyenkor 200 literes csomagtartó áll rendelkezésre, ha a hátsó sort a padlóba hajtják, akkor 620 literre nő a poggyásztér, ám a középső ülések lehajtásával egészen 1750 literig bővíthető.

Az X5 külső megjelenésében főként az ötös BMW-n alkalmazott jegyek tűnnek fel, de megmaradtak az elődről a markáns vesék. A korábbiakkal szemben a most bemutatott X5-ös sokkal inkább terepjárós formát mutat, ami a fekete lökhárítóknak, küszöböknek s sárvédőíveknek köszönhető.

Belül a legújabb BMW trendek köszönnek vissza. A műszerfal hosszú élei, a két nagy kerek óra, a klíma, a rádió kapcsolói már mind ismerősek. Mostantól az X5-öshöz is elérhető a többi modellhez kapható iDrive kezelőrendszer. Megjelent a vezető szemmagasságában a fontosabb adatokat a szélvédőre kivetítő head-up display és a változó áttételű aktív kormányzás.

A világon először az X5-öst szerelik Flex-Ray rendszerrel, amit az Audival és DaimlerChryslerrel közösen fejlesztettek ki. Ez egy nagysebességű CAN-Bus hálót takar, amellyel a terepjáró összes elektronikai rendszerét (hajtás, motorvezérlés, menetstabilizáló, sebességváltó, ABS stb.) összekötötték, hogy minden helyzetben a leggyorsabban reagáljon.

Elektronikusan vezérelt lamellás kuplunggal működő összkerék-hajtási rendszer van az autóban. Ez alapesetben 40/60 százalékban osztja el a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között, de kritikus esetben akár száz százalék is juthat egyes tengelyekre. A száguldást emellett egy dőléskiegyenlítő rendszer is segíti, amely csökkenti a karosszéria függőleges síkhoz mért elmozdulását.

Három motorral kezdik az X5 értékesítését, két benzines és egy dízel közül lehet választani. A 3.0 literes benzines 272 lóerőt tud, amivel 8,1 másodperc alatt gyorsul százra a kocsi, végsebessége 225 km/h. Száz kilométerenként beéri 10,9 liter benzinnel is.

Először a gyengébb 3,0 literes dízel érkezik 231 lóerővel. Ezzel 8,3 másodperc elég a százas sprinthez, és a kocsi akár 216 km/órával is száguldhat. Az átlagfogysztása viszont csak 8,7 liter.

A csúcsváltozatban 4,8 literes V8-as lesz. A 355 lóerős motorral 240 km/óra a nagyvas végsebessége, míg 0-tól 100-ig csak 6,5 másodperc telik el. Itt a fogyasztás 12,5 liter körül alakul. Nincs manuális váltó az X5-öshöz, helyette egy teljesen új fejlesztésű hatfokozatú ZF automata váltó kerül a szabadidőautóba.