A hónap elején közölt rajzok után itt vannak az első fotók az új Hyundai ix20-ról. Az autó nem más, mint a Kia Venga testvére, a koreai konszern másik márkájánál. Bár az eddigi Hyundai ix modellek igazi szabadidő-autók voltak négykerék-hajtással, itt erről szó sincs. Az autó a Nissan Note, a Honda Jazz ellenfele, városi autónak készül.
A forma ugyan viszonylag egyszerű, de részletek igenis felismerhetővé teszik a Hyundai kisautóját. Különösen a lámpáknál kalandoztak el a sablonoktól a tervezők. Az orr-részt természetesen az utóbbi évek divatja, a hatalmas hűtőnyílás uralja, amit hatszögletű kialakítással sikerült egyénire szabni. A karosszéria egy kissé egyterűs, ami alapján feltételezhető, hogy hátul sem lesz keserves a felnőtt utasok sorsa, annál is inkább, mert 2615 mm a tengelytávolsága.
A hátsó ülés 2/3-1/3 arányban dönthető, ugyanakkor csúsztatható is az ülőlap, osztott állapotában is. Hasonlóan praktikus a csomagtartó is, amely a rakodóperem alatt is rejt egy rekeszt, úgy, hogy marad a pótkerék is.
Sokféle extrával felszerelhető a kisautó, így kanyarfényszóró, 7 colos érintőképernyő, bluetooth kapcsolat, USB-csatlakozó is kerülhet bele.
Kétféle benzines és két dízelmotor kerül majd az ix20 modellekbe. Az 1,4 literes benzines 90, az 1,6-os 125 lóerős. A dízel 1,4-es és 77, illetve 90 lóerő teljesítménnyel készül, fogyasztása mindkét esetben 4,5 liter. Készül ugyanakkor takarékos Blue variáns mindkettőből, amely 4,3 literrel is beéri. Alapvetően kézi sebességváltó jár az ix20-hoz, de az 1,6-os motorral automatával is választható lesz a kocsi.
Az ix20 – amelytől ötcsillagos töréstesztet vár a Hyundai – két hét múlva a Párizsi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek, forgalmazása a hírek szerint szinte azonnal meg is indul Európában.