0-ról százra kilenc másodperc alatt gyorsul az autó, legnagyobb sebessége pedig 200 km/óra. A fejlesztők még ennél is jobb gyorsulást akarnak elérni, pedig már a prototípusban is rövid, sportos áttételt alkalmaztak.
Japánban ötajtós karosszériával kerül forgalomba a sport Swfit, Európában viszont a háromajtós kasztnival árulják majd. Az autó külseje eltér majd a hagyományos modellekétől. Elöl és hátul sportosabb lökhárítókat kap a GTi utód. Oldalra látványos küszöbborítás, a csomagtérajtóra kis szárny kerül.
A prototípuson a jelenleg kapható Swittől eltérő hátsó lámpák voltak, ezekben kerek világítótestek kaptak helyet. Az autó izgalmas részlete, hogy a kipufogók két oldalra kerültek.
Az alapváltozat 16 colos felnikkel készül majd, felárért azonban 17-es kerekek is kerülhetnek a kis autóra. Előbbieken 195/50-es, utóbbiakon 195/45-ös abroncsok lesznek. Bár a karosszériát alacsonyabbra húznák az új rugók, de a nagyobb kerekkel, összességében még sem lesz alacsonyabb az autó.
Elöl húsz, hátul tizenöt százalékkal lett feszesebb a felfüggesztés az új lengéscsillapítókkal és rugókkal. A hátsó csatolt lengőkarok torziós merevségét 30 százalékkal növelték meg.
Az utastérbe sportülések kerültek, a kormány pedig bőrborítást kapott. A műszerfalon, a pedálokon, az ajtókon alumínium betétet találunk. Az órák számlapjait krómgyűrű díszíti a Swift Sportban.