Több mint szabadidőautó
Egy évvel ezelőtt még tanulmányautóként mutatkozott be a Mazda szabadidőautója, idén azonban már a szériaváltozatot leplezték le Los Angeles-ben. A kifejezetten az amerikai piac igényeinek megfelelően tervezett jármű már márciustól megvásárolható, igaz, egyelőre csupán az USA-ban. Hazánkban várhatóan 2007 elején jelenik meg.

A gépháztető alá a Mazda6-ból már ismert 2,3 literes, négyhengeres, turbófeltöltővel és töltőlevegő-hűtővel felszerelt motor kapott helyet. A közvetlen befecskendezéses MZR 2.3 DISI (Direct Injection Spark Ignition) erőforrás 244 lóerőt teljesít 5000-es percenkénti fordulatszámon. Maximális forgatónyomatéka 350 newtonméter, aminek nagy része 2000-es és 5000-es fordulatszám között végig a sofőr rendelkezésére áll.

Az alumínium blokkos és hengerfejes motorba kovácsolt alkatrészek is kerültek a tartósság és a fokozott igénybevétel miatti nagyobb terhelés miatt.

Hatsebességes automatikus váltóval árulják majd az autót, amely a kézi váltást is biztosítja azoknak, akik nem bízzák ezt a műveletet az automatára. A CX-7 lassításáról négy darab szellőztetett tárcsafék gondoskodik.

A Mazda szabadidőautót felárért olyan extrákkal is megtömhetik a leendő vásárlók, mint a műholdas telefon és a DVD alapú navigációs rendszer. A vájt fülűek választhatnak maguknak 240 W-os BOSE hifiberendezést kilenc hangsugárzóval, surround hangzással.