Kezdetben mindegyik motorváltozat hatfokozatú manuális váltót kap, de felárért hatfokozatú automata is kérhető. Ausztráliában továbbra is lesz 323i, ami ezúttal is a 2,5 literes motor lebutított változatát jelenti 177 lóerővel. Európában a hathengeres motorok után később négyhengeresekkel is ellátják a kocsit, a kupéból 320i illetve 320d is készül majd.
Igazi szenzáció, hogy a BMW a hármas Coupét is felszereli intelligens összkerék-hajtási rendszerével, az xDrive-val. Ez nagyobb biztonságot és gyorsabb kanyarvételt eredményez. Várhatóan a hagyományos hátsókerék-hajtással is viszonylag nyugodtan viselkedik majd az autó, mert sikerült 50/50 százalékos tömegeloszlást elérni a két tengely között.
Nem bízták a véletlenre, illetve a vezetőre az autó irányítását. Kritikus helyzetben a pilóta segítségére siet az ABS (blokkolásgátló), a
Szériában 17 colos könnyűfém felnikkel készül az új modell, ami mellé minden modellhez kettős xenon fényszóró is jár, felárért utóbbit kanyarkövető rendszerrel is ellátják. Hátul kétlépcsős féklámpát alkalmaznak. Normál esetben kisebb fény világít, míg erős fékezéskor, amikor az ABS is üzembe lép, a fényintenzitás nagyobbra vált.
Négyszemélyes utasteret rejt a karosszéria, 440 literes csomagtartóval. A turbós háromliteres 335i esetében 10 literrel kisebb a poggyásztér. A kupéhoz felárért különleges belső világítás is rendelhető. Belül oldalt az egyik él alatt fut végig a fénycsík, amely igazán hangulatossá varázsolja az utasteret. Az ajtókárpitokban kihajtható rekeszekbe rámolhatnak az utasok, ami lehetővé teszi a tárgyak elrejtését a vizsla pillantások elől.
A 3-as Coupéhoz új övvezetőket fejlesztett ki a BMW, ami a nehezen elérhető biztonsági öveket közelebb tolja a vezető és az első utas vállához a gyújtás ráadásakor. A jobb oldali persze együttműködik az ülésbe épített érzékelővel is, így csak akkor próbálkozik a rendszer, ha ott valóban ül valaki.