Áttervezték az 5,5 literes V8-as szívórendszerét, amibe AMG sportlégszűrőt és új szívócsövet szereltek. Az optimálisabb légcsere miatt a motor teljesítménye 400 lóerőre emelkedett, mialatt a maximális forgatónyomaték 520 newtonméter lett.
Nem is jelent gondot az autónak, hogy a „széria” 55 AMG-t megverje. A korábbi 4,9 helyett itt 4,5 másodperc is elég, hogy a kocsi 100 km/órával száguldjon. Kiemelkedő eredménnyel bír a 0-200-as összevetésben is a modell, mindössze 15,5 másodpercig tart ez a sprint.
Ám nem csak a nagyobb teljesítmények köszönhető a jelentős menetteljesítmény javulás, hanem a karosszéria átalakításának is. A kocsi nyitható fém teteje helyén egy speciális, általában versenyautóknál használt műanyag elemből készült rész kapott helyet. A CFK-ból gyártott tető miatt nem csak a súlypont süllyedt alacsonyabbra, de 45 kilogrammal csökkent a kocsi tömege. Az 1495 kilogrammos roadster súly/lóerő aránya így 4,3-ről 3,7 kg/le-re javult, viszont már nem lehet lenyitni.
Avatatlan szem a tető lecserélését nem veszi észre, de neki is feltűnhet az új első spoiler. A sok levegőnyílás nem esztétikai, hanem műszaki szempontból került a kocsira. Új hűtőt kapott a 7 fokozatú sebességváltó, és a kormánymű olaját is különálló rendszer védi. Sőt az átalakítás során nagyobb hűtőt kapott a motor is.
Azért, hogy igazán izgalmas legyen a kép, az új szénszálas anyagból készült kis légterelőket nem fényezték a karosszéria színére. Emellett megmaradtak a látványos AMG küszöbspoilerek és hátsó szárny is.
Új formájú különösen könnyű felnikkel vértezték fel az SLK-t az AMG-nél, a 19 colos felnikre elöl 235/35, hátul 265/30-as gumikat szerelnek. Ezekhez felárért speciális sportgumikat is lehet rendelni, ami remekül összedolgozhat versenypályán az új sportfutóművel. Ezúttal ugyanis állítható lengéscsillapítókkal vértezték fel a kocsit, amiknek kanyarban az elöl beépített toronymerevítő is segít. A sportcsomagot nagyméretű AMG sportféktárcsák teszik teljessé.
Az utastérbe két AMG kagylóülést szereltek, amikhez bőrrel és Alcantarával bevont sportkormány is jár. Gazdagon alkalmaztak karbont a szakemberek az utastér feldíszítésénél, jutott az ajtókra és a műszerfalra is. Akinek egyelőre nincs meg a kellő összeg a kocsi megvételére nem kell aggódnia, a járgány ugyanis később is rendelhető lesz, a Mercedes ugyanis nem limitálta a gyártási darabszámot.