Ahogy a többi SLR-ben, itt is egy 5,5 literes, kompresszoros V8-as van a modell orrában, de az ősztől a többi SLR-be is bekerülő erősítéssel. A korábbi 626 helyett 650 lóerőt tud a motor, ami 2 tizedet javít a korábbi sprintidőn. A 722-es 3,6 másodperc alatt eléri a százas tempót, 0-ról 200-ra 10,2 másodperc alatt gyorsul, míg a végsebessége 337 km/óra lett.
Külsőleg az új 19 colos felniről és az első lökhárító alatti kis spoilerről lehet azonosítani a kocsit. Álló helyzetben segíthetnek a piros 722-es feliratok is. Nemcsak a motor lett erősebb, de nagyobb 390 milliméteres féktárcsákat is szereltek az SLR-re. A mérnökök feszesebb hangolású futóművel látták el a kocsit, amely így még agilisabbá vált, a karosszéria 10 milliméterrel alacsonyabbra került.
Az utastérbe kagylóülések kerültek, amit az új sportkormányhoz hasonlóan Alcantarával és bőrrel vontak be. A versenyautó érzést karbon betétekkel tették hangsúlyossá.