Pályáról szabadult Polo
150 lóerős benzinmotorjával nem lehet rossz a Polo GTI, de a konkurencia ellen ez azért ez kevés. Mostanában már 180-200 lóerő körüli teljesítménnyel kerül piacra a kisautók élmezőnye.

Felhasználva az ADAC német autóklub márkakupájában induló Polók tapasztalatait, feljavították a Polót és Cup Edition néven elkészítették a GTI erősebb változatát. Az 1,8-as turbómotor 180 lóerős változata kerül a kocsiba, 235 newtonméter maximális forgatónyomatékkal. Ezzel megszületett minden idők legerősebb széria Polója, amiben 6,6 kilogramm jut egyetlen lóerőre.

A plusz harminc lóerő jót tesz az autó dinamikájának, 7,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 225 km/óra lett. Így újabb marketingcím büszke tulajdonosa lett a kocsi: a leggyorsabb széria Polo.

Bár külsőleg a Polo GTI is izgalmasabb, mint hagyományos testvérei, a Cup Editionnál inkább a versenyautók spoilereit vették át. Agresszívabb első és hátsó lökhárítók költöztek a kocsira. Nem hiányzik a tetőél és a küszöbspoiler sem.

17 colos felniket és 205/40-es gumikat kapott a jármű, a kerekek mögött pedig nagyobb méretű fékeket találunk pirosra fényezett féknyergekkel. A Polo GTI Cup Edition két- és négyajtós kivitelben is kapható lesz, amihez ezüst, fekete és piros színek választhatók.