A megrendelők kedvéért az XC90 Sportba feszesebb kanyarstabilizátorokat és keményebb lengéscsillapítókat szereltek, amelyek jelentősen növelik az autó stabilitását és csökkentik a karosszéria dőlését kanyarban. Az izgalmasabb vezetésből a 19 colos kerekek és a sportosabbra hangolt sebességfüggő szervokormány is kiveszi a részét. A könnyűfém felnikre 255/50-es abroncsok kerülnek, a kormánynak pedig javult a reakciója.
Ezen felül mind az öt, mind a hétüléses változatokban széria a Volvo szintszabályozó rendszere a Nivomat, amelyet kissé áthangoltak a jobb stabilitás és irányíthatóság érdekében.
Speciálisan a Sport kivitelhez fejlesztette a Volvo azt a piros színt, ami a képeken is látható. A kocsin ezenkívül a már említett könnyűfém felnik jelentik az újdonságot, amik világos ezüst, vagy csiszolt gyémánt színekben készülnek.
Opálos ezüstszínnel vonták be a lökhárítók egyes részeit, az egyedi küszöböket rozsdamentes acélborítással látták el, míg a dupla kipufogóvég króm bevonatot kapott. Alaphelyzetben tetősínek nélkül készül az XC90 Sport, ezzel is dinamikusabbnak mutatva a karosszériát, ezeket csak a megrendelő külön kérésére, de felár nélkül szerelik fel.
Belül bőrborítású sportkormány és váltógomb fogadja a vezetőt, aki elöl utasával egyetemben sportülésben utazhat. Az ülések bőrborítását az éleken körbefutó kontrasztos betéttel dobták fel. Az utastérben alumínium betétekkel találkozunk, a műszerfal órái kék színűek lettek.
Az XC90 Sport 4,4-es V8-as (315 LE), 3,2 literes V6-os (238 LE) benzinesekkel és 2,4-es dízellel (185 LE) kerül forgalomba.