Mindkét új motor, amely ötfokozatú manuális, illetve négyfokozatú automatikus váltóval rendelhető, teljesíti az Euro 4-es károsanyag-kibocsátási normát, és emellett alacsonyabb fogyasztással is büszkélkedhetnek, mint elődeik.
Kívülről apróbb részletekben különbözik csak az új változat az elődjétől. Elöl új, nagyméretű levegőbeömlők engedik a friss levegőt a töltőlevegő-hűtőre, és új színekkel is rendelhető ezután a Hilux. Belsejébe pedig új információs műszer került, igaz, ez csak a nagyobb, 3,0 literes erőforráshoz kapható.
Európa számos országában a Hilux a legnépszerűbb hobbi, szabadidős pickup, így a gyár nem hibázhat nagyot, ha a tervek szerint bekapcsolja a gyártásba a dél-afrikai üzemét is. 2007-től évente 34 000 darab platós Toyota kerülhet az európai piacra. Ez azért is fontos, mert egyelőre a korábban befutott igények kielégítésére sincs elegendő kapacitása a gyárnak.
A jelenlegi, hatodik generációs Hilux 2005-ben debütált Európában, és ez a Toyota második legnépszerűbb típusa világszerte. 1967-es bemutatója óta több mint 12 000 000 darab Hilux talált már gazdára.