Kivételesen sport Jaguar
2004-ben a New York-i Autókiállításon mutatta be a Jaguar a Concept Eight névre keresztelt tanulmányautóját. Az autó eddig valami garázs mélyén várta szebb jövőjét, ami most elérkezett. A brit gyártó ugyanis XJR Portfolio néven piacra dobta a kocsi sorozatgyártású utánérzetét, amiben a tanulmányon is alkalmazott sportos jegyek a mérvadóak.

Már az alapok is a legjobbat nyújtják, hiszen a speciális modellben az ismert 4,2 literes kompresszoros motor dolgozik. Ennek teljesítménye 395 lóerő, míg a csúcsnyomaték 541 newtonméter 3500-nál, a váltó hatfokozatú automata. Nulláról százra öt másodperc alatt gyorsul a kocsi, a végsebessége 250 km/óra.

Ami azonnal megkülönbözteti a többi elegáns XJ-től a Portfoliót, az a kocsi oldalán látható magasfényűre polírozott kopoltyúszerű nyílás. Újdonság ezenkívül a fényes ráccsal díszített hűtőmaszk és a 20 colos polírozott könnyűfém felni. A különleges fekete fényezésű XJR Portfolio modellekre krómozott kipufogóvég kerül.

Az utastérben a modern keveredik a klasszikus megoldásokkal, azaz a finom bőrborításhoz itt alumínium betéteket párosítanak a műszerfalon. Az elöl ülők az R sorozat sportüléseiben kapnak helyet, amelyek az autó más belső részeihez hasonlóan a külsővel kontrasztban álló világos borítást kaptak. Érintőképernyő, hangvezérlés, Bluetooth kommunikációs rendszer és 320 wattos hifi teszi kényelmesebbé az utazást az alumínium karosszériás Jag-ban.