Nyerő dízel az Audi A6-ban
A Le Mans-i 24 órás verseny 74 éves történelme során idén először nem benzines, hanem dízelmotorral hajtott versenyautó volt a leggyorsabb. A történelmi sikert az Audi R10 TDI versenyautója érte el.

Azért, hogy méltóképpen megemlékezzenek a sikerről, az Audi egy limitált szériás A6-ost dob piacra. Mindössze 1000 darab készül majd az A6 Le Mans Editionből, amely elsősorban külsejében mutat többet társainál.

A limuzin és kombi kivitelben is elérhető autót felszerelik az S-line sportcsomaggal, amely sportosabb első és hátsó lökhárítókat is magában foglal. Ezek mellett az A6-os 19 colos könnyűfém felniket kap, melyeket eredetileg az Audi RS4-hez terveztek. A vezetési élményt azonban nemcsak ez, hanem a 30 milliméterrel leültettet karosszéria és a kissé feljavított fékrendszer segíti.

Belül sportülések és háromküllős sportkormány fogadja a vezetőt, míg a műszerfalat az S-line csomag alumínium kiegészítőivel dobták fel. Persze ezek mellett nem hiányozhatnak olyan elemek, mint a bőrborítás, a 10 hangszórós audiórendszer, a tempomat, a tolatóradar, vagy az MMI multimédia rendszer sem.

Míg a győztes versenyautóban 5,5 literes V12-es erőforrás dübörgött, addig itt egy V6-os TDI-t alkalmaznak. A motor legnagyobb teljesítménye 233 lóerő, míg a maximális forgatónyomatéka 450 Nm. Ez ugyan eltörpül az R10-es 1100 newtonméterével szemben, de az A6-os így is gyors. 6,9 másodperc elég ahhoz, hogy a limuzin elérje a 100 km/órát, az autó végsebessége 247 km/óra.