Gyárilag 390 lóerőt kap a vevő a V8-as kompresszoros benzinmotorral. Miután a Hamannál átalakítják a feltöltőt, a hengerfejet, illetve felszerelik az új kipufogót, már 475 paci várja a sofőrt. A 4,2 literes, Jaguar fejlesztésű motor maximális forgatónyomatéka 550-ről 610 newtonméterre emelkedett eközben.
A 2,7-es V6-os dízelnél az elektronika átprogramozásával oldották meg a teljesítménynövelést, ami arra volt elég, hogy 190 helyett 225 lóerőt, illetve 440 helyett 510 newtonméter nyomatékot adjon le a motor. A nagyobb teljesítmény ugyan jól jöhetne terepen is, de ezek az autók talán soha nem jutnak el oda.
Új gumijaik sem teszik ezt lehetővé, hiszen a Hamannál legalább 20, de inkább 23 colos abroncsokat ajánlanak a Range Sporthoz. A 295/30 illetve a 315/30-as gumikkal legföljebb 2 centis sárban nem akadna el az autó. Áthangolták a légrugós felfüggesztést is, ami alsó állásban így már elöl 40, hátul 30 milliméterrel engedi alacsonyabbra a karosszériát. A kocsit 380 milliméter átmérőjű féktárcsák és nyolcdugattyús féknyergek lassítják.
Ahogy azt Lamborghini, Porsche, netán Ferrari, vagy BMW átalakításaik kapcsán tették, itt is felcicomázták a kocsit. Kapott új első spoilert, küszöbdíszeket, hátsó lökhárítót és tetőélspoilert is. Az első lökhárítóba nem csak a levegőnek vágtak nyílásokat, de helyet csináltak négy új lámpának is, hátul ugyanígy kapott helyet a négy krómozott kipufogóvég is.
Az utasteret nyolcrészes karbonszettel látják el, amitől a belső tér a korábbi luxus helyett inkább sportos hatást kelt. A Hamannál ezenkívül alumíniumra cserélték a pedálokat és különleges bőrrel vonták be az üléseket, az utasok örömére pedig DVD-lejátszót illetve Playstationt is beépítettek.