Ugyanez az erőmű van az új Audi S3-asban is, ám konkurenseivel szemben a motor teljesítménye itt eléri a 265 lóerőt. Ez nem véletlen, hiszen a legfőbb vetélytárs, a BMW 130i motorteljesítménye is pont ennyi. Ám míg a soros hathengeres bajor erőforrás nyomatéka 315 newtonméter, addig a turbós négyhengeresé 350 Nm.
Mivel az Audiban négykerék-hajtással jut a nagyobb nyomaték az útra, így gyorsulásban jobb a négykarikás sportmodell. Nullától százig 5,7 másodperc kell a háromajtós kocsinak, a végsebessége 250 km/óra elektronikusan szabályozva. E mellé pedig 9,1 literes átlagfogyasztást ígér a gyártó.
Persze nem csak műszakilag, de esztétikailag is különbözik a többi A3-astól az S3. Egyedi lökhárítókat, tető- és küszöbspoilert kapott a kocsi. A látványhoz hozzátartozik a teljesen krómozott hűtőmaszk, a polírozott alumínium külsővel ellátott tükörház, a 18 colos könnyűfém felni és rajta a 225/40-es abroncs is.
25 milliméterrel ül alacsonyabban a sportmodell normál testvéreinél, ami a keményebb hangolású sportfutómű érdeme. A rövidebb fékútról nagyobb féktárcsák gondoskodnak.
Az utastérbe szövet-bőr kombinációval borított sportülések kerültek, a tetőkárpit fekete és ezüstszínben választható. Speciális kivitelben készül a kormány, a váltókar, a pedálsor, de a levegőszellőzés rostélyai is mind a sportos hatásra gyúrnak. Szériában xenon fényszórókat és automata klímát is kapunk a kocsihoz.