A bármely Mercedes Benz-szervizben megejthető, egyszerű átalakítás után a 320 CDI motor 272 lóerős teljesítményre lesz képes. Gyorsulása így hat tized másodperccel javul a gyári 9,5-ös értékhez képest, emellett csekély mértékben ugyan, de a kocsi csúcssebessége is nő.
Emellett a beépített elektronika nem befolyásolja a károsanyag-kibocsátást sem, így a tuningolt motor kompatibilis marad a gyári részecskeszűrővel, és az Euro 4-es normát is teljesíti.
Ennél komolyabb változtatásokat igényel a GL 500-as modellek izmosítása. Itt a lökettérfogat 5,5-ről 6,1 literre növelésével kezdődik a kúra. Ennek eredményeképpen a korábbi 419 helyett 462 ló erejével gazdálkodhat a ménesgazda vezető.
A motorháztető alatti változtatások után az autó külseje sem marad érintetlenül. Nagy légbeömlők teszik sportosabbá az első részt, de a fényszórók sem kerülik el az újratervezést. Az eredeti helyére a Brabus saját lámpája került, és a ködlámpákat is lecserélték. A jobb légellenállás érdekében az első és hátsó kerekjáratok közé új elemek kerültek, amiknek egyéb funkciójuk is van. Beépített lámpáival és króm betétjeivel nemcsak elegáns, hanem sötétben még biztonságosabb is, ahogy megvilágítja az autó közvetlen környezetét.
Hátul a teljes egészében rozsdamentes acélból készült kipufogórendszer négy darab krómozott csöve és az integrált diffúzor áll koncertre készen.
Háromféle, különböző kivitelű felni közül is választhatnak a GL-tulajdonosok, amelyek 18, 20 és 22 colos méretben készülnek. Közülük a két nagyobb kilencküllős, míg a kisebbek öt dupla küllőt kaptak.
Átdolgozott, nagy teljesítményű fékeket is kínálnak a GL Mercikhez, amik közül a csúcsváltozat elöl 12 dugattyús nyerge 380 x 36 mm-es hűtőtt, lyuggatott féktárcsákba harap, míg hátul elégnek bizonyult a hat dugattyús és 355 x 28 mm-es tárcsás változat.
Exkluzív belső elemeket is ajánl a gyártó ehhez az osztályhoz, így az unatkozó milliomosok rozsdamentes, világító Brabus felirattal ellátott küszöböt, ergonomikus sportkormányt, teljes belső bőrborítást, és Alcantara betéteket, valamint a hátsó utasok szórakoztatását szolgáló, az első ülések hátába épített hét colos LCD-monitort is választhatnak autójukhoz.