Megújult a Defender
A legfontosabb változás a motortérben történt, ahol a Fordtól származó 2,4 literes, négyhengeres dízelmotor túrta ki helyéről a korábban használt öthengeres erőforrást. 122 lóereje alig több mint az elődéjé, viszont 300 helyett 356 Nm-es forgatónyomatékával az új motor élvezetesebb autózást kínál, mint a korábbi. Emellett teljesíti az Euro 4-es normákat is, még az elmaradottabb országokban kapható magas kéntartalmú üzemanyagok használata mellett is. Az új motor jóval csendesebb is, változó geometriájú turbófeltöltőt kapott, és a mérnökök a különleges igényekhez igazították a kenését, tömítéseit is.

Új, hatfokozatú váltóval is gazdagodott a britek 1948 óta szinte változatlan formában gyártott autója. Hála a plusz fokozatnak, csendesebben és takarékosabban autózhatnak azok, akik nem csak terepen használják a járművet. Segítségével akár a szédítőnek nem mondható 132 km/órás csúcssebesség is elérhető, de egy robosztus terepjárónak nem az aszfalton tépve kell elkápráztatni vezetőjét.

Az autó időtlen, szögletes külseje a funkcionalitás esszenciája, így csak minimális változásokon esett át, de a belső térrel már nem bántak ilyen tisztelettudóan a tervezők. A Defender teljesen új műszereket kapott, és jóval ergonomikusabb, a Discoveryt idéző belső térrel, új rakodórekeszekkel született újjá. Javítottak az autó fűtésén is, és számos új extra is rendelhető a legendás terepjáróhoz.

Magasabbak lettek az első ülések, így kényelmesebb, biztonságosabb ülés esik bennük. A nagyobb biztonság érdekében áttervezték a hátsó üléseket is. A rövidebb, 90 colos tengelytávval készülő változatban két, míg a hosszabb 110-es és 130-as modellekben akár három sorban is ülhetnek az utasok.

Ezentúl is mind a 14-féle karosszériakivitelben kapható lesz a Land Rover Defender modellje, és a nagypapakorú elődhöz hasonlóan számtalan különleges, egyedi felépítmény is rendelhető majd belőle.