A Golfnál mindössze 36 mm-rel hosszabb és 41 mm-rel szélesebb autó a hatalmas, hosszan ívelő tetővel, illetve a 10 centiméterrel hosszabb tengelytávval nyújt kellő méretű teret a háromajtós kocsi hátuljában utazóknak, illetve a csomagoknak.
Kívül agresszív, dinamikus megjelenés jellemzi az új VW-t. Az autó elején tátongó gyémántformájú, nagyméretű lyuk leginkább az Audi által használt formát idézi.
Belsejében négy felnőttnek jut elegendő hely, illetve 300 liternyi csomagot lehet a hátsó ajtó mögé rejteni. Utasterében a futurisztikus, lassan a márka védjegyévé váló kéken derengő műszerfal mellett igazi sportkocsis részletek is megbújnak. Az elöl ülőket ötpontos biztonsági övek tartják szorosan a kagylóülésekben, bár minden bizonnyal ez a megoldás eltűnik majd a sorozatgyártásra érett változatból.
Motorházteteje alatt a VW 210 lóerős turbófeltöltővel és kompresszorral is ellátott TSI erőműve bújik meg, amiből gyengébb, 150 lóerő körüli változat is készül.
Sorozatgyártására ebben a formában ne vegyenek mérget, de majdnem biztos, hogy némileg szelídített formában hamarosan piacra kerülhet. Erre azért is van nagy esély, mivel az előd is igen népszerűnek bizonyult, és a VW-nál a tanulmányautó elkészítésénél már gondoltak a gazdaságos sorozatgyártás lehetőségeire is.