315 lóerős Citroën C4
2003 és 2005 között háromszor nyert konstruktőri bajnoki címet a Citroën a rali-világbajnokságon. A gyár tavaly év végén hivatalosan is kivonult a rali-vb-ről, ám azóta is segíti a Kronos csapatot, amely esélyes egy újabb bajnoki címszerzésre a Xsara WRC-vel.

Bár korábban úgy tűnt, a Citroën nem folytatja ralipályafutását, de miután a Nemzetközi Automobil Szövetség jelentősen csökkenti a költségeket, így a cég 2007-től újra a gyári csapattal vesz részt a futamokon.

Eredetileg már idén leváltották volna a Xsara WRC-t, de a kivonulás, majd a visszatérés miatt csak 2007-től áll rajthoz az új autó. Ahogy arról már beszámoltunk, ezt a cég új alsó középkategóriás modelljéből, a C4-ből fejlesztették ki. Az új modellt a Párizsi Autószalonon mutatják be.

Miután már 2004-ben megkezdték a fejlesztést, mostanra már sok-sok teszten van túl a kocsi. Ezalatt a 2004-ben bemutatott tanulmányautóhoz képest sokat változott a jármű. A tető persze már nem üvegből készült, mivel a raliversenyeken ez tilos. Megváltoztatták az első és hátsó oldalfalakat, a lökhárítókat és a hátsó szárnyat is, hogy az autó mindenben megfeleljen a szabályoknak.

A C4 WRC sajátossága, hogy hosszabb, mint a Xsara – több mint 4,20 m hosszú. Ennek megfelelően, az előírások értelmében 1770 mm-ről 1800 mm-re növelhették a szélességét. A méretváltozás elméletileg nagyobb kanyarstabilitást biztosít az autónak.

Elődjéhez, a Xsarához hasonlóan a C4 WRC is négykerék-hajtású és kétliteres, turbófeltöltős motorral rendelkezik, amelyhez egy szekvenciális, hatfokozatú sebességváltó kapcsolódik. A motor 315 lóerős, s majd a segédberendezések felszerelésével lesz képes leadni az előírt 300 lóerőt. A maximális forgatónyomaték 580 newtonméter.