Versenygyőztes dízel, utcai autóban
2006-ban az Audi történelmet írt, amikor egy dízelmotorral hajtott versenyautóval megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt. Ennek kapcsán a német gyártó a szabadidőautóját is felszereli a jövőben V12-es gázolajos motorral.

A korábbi, 4,2-es V8-as helyére kellett begyömöszölni az új, brutális teljesítményű V 12-es blokkot. Az 500 lóerős, 1000 Nm-es maximális forgatónyomatékra képes dízel erőforrás, 5,5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás sebességre a cseppet sem könnyű, nagytermetű batárt. Ezzel szemben a Le Mans-i győztes versenyautó 5,5 literes dízelmotorja kicsivel több, 650 lovas teljesítményt és 1100 Nm-es nyomatékra képes.

Nem volt könnyű dolguk a mérnököknek, amikor a V8-as motornál 166 mm-rel hosszabb blokkot kellett bepasszírozniuk a Q7-es orrába. Hogy legalább a erőforrás szélességével ne legyenek problémák, a versenymotor hengerei 90 fokos szöget zárnak be egymással, míg a Q7-esbe szánt blokknál ez az érték mindössze 60 fok.

Duplaturbós motorjával a kocsi csúcssebessége 250 km/óra, amit elektronikusan maximáltak. A hatalmas teljesítmény mellett igazán környezetkímélő is az új dízel, ami már most teljesíti a 2010-re várható Euro 5-ös normákat.

Az új, 12 hengeres erőforrást valószínűleg az Audi más modelljeiben is viszontláthatjuk majd, elsőként az A8-ban tűnik majd fel 2010-ben.