Civic Type R fogyókúrás változatban
Nem lehet panasz az új Honda Civicre, a nálunk járt 1.8-as tesztautó ugyan Comfort kivitelű volt, de motorjának sportosságához kétség sem férhetett. Éppen ezért már vágyakozva tekintünk a Type-R csúcsváltozat elé, hiszen bármely évjáratot nézzük a Civic sportváltozatai a kategória legjobbjai között voltak.

Motorikusan nem sokat változott elődjéhez képest, ebben is 2.0 literes négyhengeres szívómotor dolgozik. Egy lóerővel erősebb, mint korábban volt, azaz most 201 lóerőt tud, ugyanakkor tovább pörgethető a motor, a teljesítménycsúcsot 8000-es fordulatnál éri el.

Tempóban ezúttal sem lesz hiány, a sport Civic 6,6 másodperc alatt ér százra a nulláról, és ha akarjuk, akár 235 km/órás tempóra is képes. Mantraszerűen sokszor mondtuk már mi is, a teljesítmény nem minden, s ezt tudják jól a Hondánál is. Ezért a normál Civic kiváló futóművén is javított a gyár, a kocsi súlypontja 15 milliméterrel közelebb került a talajhoz, de a stabilitást javítja a 20 milliméterrel kiszélesített nyomtáv is.

A Type-R 18 colos felniken, illetve 225/40-es gumikon gördül, amiket feszes rugók és keményre hangolt lengéscsillapítók tapasztanak az útra. A módosítások nem kerülték el a kormányzást sem, amely, ahol erre szükség volt, ott sokkal direktebb lett.

Látványban a Type-R kevés újdonságot mutat az év elején Genfben bemutatott tanulmányautóhoz képest. A legfeltűnőbb, hogy az ott még hűtőnyílásként szolgáló helyekre ködlámpák kerültek az első lökhárítóba, a sportosabb lökhárítók és hátsó szárny viszont nem változott. A Type-R modell egyedi hűtőmaszkot kap, itt a két lámpát nem köti össze a műanyag borítás, helyette rácsot feszül közöttük.

Belül egyértelműen sportos hangulat fogadja a betévedő vándort. Piros a padló és az ajtókárpit, de a sportülések belső része, a kormány és a váltókar bőr részeinek varrása is bikavadító. A versenyautós jellegre az alumínium pedálok és váltógomb emlékeztetnek. A kényelmet a kétzónás klíma, a tempomat, s az eső- és fényszenzorok alapozzák meg.

Akik szeretnék még ennél is sportosabbá tenni, autójukat, azok megrendelhetik 40 kilóval könnyebb kivitelben. Ekkor a Civic könnyít a szigetelésén, eltűnik a hifi, a kalaptartó és a motor alsó védőburkolata is. A Civic Type-R-t a szeptember végi nagy seregszemlén, a Párizsi Autószalonon áll először a nagyközönség elé.