Újfajta kétkerék-hajtással szerelte fel az Alfa Romeo a Párizsban bemutatkozó 147-es modelljét. Míg Q4-gyel az olasz márka négykerék-hajtású modelljeit jelöli, addig az új rendszert Q2-nek nevezték el. Az autó a Q2-es megkülönböztető jelet az elejébe épített Torsen differenciálzár miatt érdemelte ki.
A legtöbb nagyteljesítményű elsőkerék-hajtású autó azon vérzik el, hogy kanyarban, illetve kigyorsításkor a hagyományos differenciálművek nem képesek megbirkózni a motor nyomatékával. A pilóta gázt ad, aztán vagy kipörög az egyik kerék, vagy a menetstabilizáló nyúl közbe. Az Alfánál a jövőben ez másként lesz.
Az első féltengelyek közé épített differenciálzár legnagyobb előnye, hogy a négykerék-hajtásnál jóval kisebb költséggel lehet megépíteni, mégis sokkal nagyobb vezetési élményt kínál, mint a difizár nélküli változat. A teljesen mechanikus szerkezet akkor is képes teljesítményvesztés nélkül kezelni egy kicsúszást, mikor a menetstabilizáló elektronika csak lehangoló gázelvétellel tudna korrigálni.
Ennek segítségével jóval biztonságosabban, élvezetesebben lehet autózni, akár rosszabb minőségű utakon, valamint csúszós, jeges körülmények között is, mikor egy egyszerű kétkerék-hajtású kocsi vezetője már komoly gondban lenne.