Magától tolat a Touran
Az első hírek alapján, kollegánk Nagy Dénes már megrajzolta milyen is lesz a 2007-es Volkswagen Touran. Ahogy a gyár által kiadott képeken is látszik, keveset tévedett. Megjelentek a „könnycseppes” első fényszórók, krómbevonatot kapott a hűtőmaszk és átalakították a lökhárítót is.

Hátul a lámpatesteket és a lökhárítót alakították át a frissítés során. Belül új kárpitok, új kormánykerék és rozsdamenetes acélbetétek jelennek meg az új generációs Touranokban. Ezen kívül lesz MP3 kompatibilis CD játszó is.

Igazi műszaki újdonság, hogy a Volkswagen először a Touranba építi be új, parkolást segítő rendszerét. A megfelelő parkolóhely kiválasztásban az első és hátsó lökhárítókban elhelyezett ultrahangos szenzorok segítenek, majd vizuális illetve akusztikus jelekkel segítik a vezetőt, hogy a parkolás előtt a megfelelő helyen állítsa meg autóját.

Ezután hátramenetbe kell kapcsolni, és a pilótának mindössze csak a gázt, és a féket kell nyomnia, a kocsi végzi a kormányzást. A fokozatválasztás után 15 másodperc alatt parkol be a Touran.

Egyértelműen dízelpárti az egyterű motorizáltsága, hiszen két benzines mellett négy öngyulladós erőforrás választható, de létezik földgáz üzemű Touran is. A kissé öregecske 1,6-os (102 LE), mellett az ultramodern, 1,4-es, kompresszorral és turbóval feltöltött (140 LE) TSI motort választhatják a benzinpártiak. Míg a dízelesek 2.0 (140 és 170 LE) és 1.9 (90 és 105 LE) literes motorokat kérhetnek.

A három erősebb dízel és a TSI modell DSG, duplakuplungos automataváltóval is rendelhető. A 2003-ban bemutatott kocsi felújított modelljeit Novembertől kezdik értékesíteni, előtte a Párizsi Autószalonon leplezik majd le hivatalosan.