Megújult a Dacia Logan
A 2007-es modellévtől új csúcsváltozatot kap a Dacia Logan. A kényelmi felszerelésen túl az autó erősebb motort is kap. A jövőben a jelenlegi 1,4-es (75 LE) és 1,6-os (90 LE) nyolcszelepes motorok mellett a Renault 1,6-os 16 szelepes erőforrása is választható lesz. Így az 1.5 dCi (68 LE) motorral együtt már négytagú lesz a motorpaletta.

105 lóerőt tud a Renault modelljeiből jól ismert erőforrás, legnagyobb nyomatéka 148 newtonméter, ezt 3750-es percenkénti fordulatnál mutatja fel. A családi autó ezzel 10,2 másodperc alatt hagyja el pánikszerűen a víkendházat 0-ról 100-ra gyorsulva, míg a maximális sebessége eléri a 183 km/órát. Az ötfokozatú váltóval szerelt járgány átlagfogyasztását 7,1 literre ígéri a gyártó. Szervizbe, jó esetben, 30 ezre kilométerenként kell elvinni.

Egy új családdal is bővül a román nemzeti autó nemzetsége, ez pedig a Prestige, ami a Logan, Ambiance, Laureate csomagok fölé kerül. A Prestige kivitelű modellek teljesen fényezett lökhárítót, a karosszéria színére fújt oldalsó védőcsíkot és ugyanilyen külső visszapillantó tükröt kapnak. Az Ambiance felszereltségtől felfelé a 2007-es modellév autói új, fehér betétes hátsó lámpával büszkélkedhetnek, s akinek még ez sem elég, a Laureate és Prestige család tagjai pedig hátul még egy kis spoilerrel is gazdagodnak.

A magasabb felszereltségű Loganok új hűtőmaszkot kaptak, ezeken a keresztrácsok a karosszéria színében ragyognak. A csomagtér zárját immár nyomógombbal lehet oldani, majd egy kis fogantyúval lehet kinyitni a fedelet, nehogy esetleg beletörjön a zárba a kulcs. Négy új színnel, egy kékkel, két szürkével és egy bézzsel bővül a kínálat, felárért új, 15 colos felnit is rendelhetünk. Pasztell kárpáti dizájn.

Belül sem maradt érintetlen a Logan, új szövetek és még jobb minőségben összeszerelt elemek kényeztetik a vevőket. Új, a Renault-modellekből ismert váltókar fogadja a vezetőt, aki a jövőben akár levehető előlapos rádiót is kérhet autójához, de rendelhető MP3-lejátszásra alkalmas változat is. A középkonzol alatt a Laureate és Prestige modellekben a jövőben kis rakodóhelyet találunk, de a magasabb felszereltséghez könyöktámasz is jár – a gondolkodás ma már luxusnak számít.

A Prestige kivitelben bőrborítást kap a kormány és a váltókar, de finomabb anyagból készül az ajtók szövetborítása, ezüstszínű lesz belül a kilincs, és az utastérben többfelé alumíniumhatású betét lesz látható – és minden autóhoz jár egy kifogástalan modorú komornyik is. Ebben a változatban a műszeregység ezüstszínű hátlapot kap, és vörös fény vetül a vezető elégedett arcára.